شناسهٔ خبر: 26802248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ایران؛ موضوع دیدار وزیر کشور لبنان با همتای عربستانی

رسانه‌های لبنانی، جزئیاتی از موضوعات مطرح شده طی دیدار «نهاد المشنوق» وزیر کشور دولت پیشبرد امور لبنان با همتای سعودی‌اش را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: «نهاد المشنوق» وزیر کشور دولت پیشبرد امور لبنان که ظهر دوشنبه هفته جاری در رأس هیأتی وارد عربستان شده بود، با چند مقام این کشور از جمله «عبد العزیز بن سعود بن نایف» همتای سعودی خود دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «لبنان دیبایت»، در دیدار یک ساعته نهاد المشنوق با عبدالعزیز بن سعود درباره روابط دوجانبه و تحولات سیاسی در لبنان و منطقه صحبت شد.

بنا به گزارش مذکور، وزیر کشور عربستان در این دیدار بر آنچه «اصرار ریاض برای ثبات در لبنان و مقابله با افزایش نفوذ ایران در جهان عرب و آفریقا» نامید، تأکید کرد.

نهاد المشنوق از چهره‌های شناخته شده جریان «۱۴ مارس» (جریان نزدیک به عربستان سعودی) است. این اولین سفر رسمی او به عربستان از زمان تصدی این پست در سال ۲۰۱۴ تاکنون است و به دعوت وزیر کشور عربستان صورت گرفت.

المشنوق قبل از دیدار با وزیر کشور عربستان، با «خالد حمیدان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و سپس «عبدالعزیز الهویرینی» رئیس دستگاه امنیت دولت دیدار کرد و پس از آن مراسم ضیافت شام با حضور هیأت لبنانی و مقامات امنیتی عربستان برگزار شد. او امشب (چهارشنبه شب) به بیروت برمی‌گردد.

سفر نهاد المشنوق به عربستان در حالی صورت می‌گیرد که سعد الحریری نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور طی سفر به این کشور در هشتم آبان ماه سال گذشته (۱۳۹۶)، مجبور به استعفا و پس از آن بازداشت شد؛ نخست‌وزیر لبنان بیست و سه روز بعد و پس از وساطت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در یکم آذرماه به لبنان بازگشت.

نظر شما