شناسهٔ خبر: 26802184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفر سرلشکر باقری به پاکستان؛ سرخط رسانه های این کشور

اسلام آباد - ایرنا - سفر سه روزه سرلشکر محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و دیدارهای وی با مقامات نظامی و سیاسی این کشور، سرخط بیشتر رسانه های تصویری و مکتوب این کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سفر هیات عالیرتبه نظامی ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و دیدارهای آنان با مقامات نظامی و سیاسی این کشور طی 40 سال گذشته در این سطح بی سابقه عنوان شد.
سفر این هیات نظامی ایران به پاکستان سر خط اخبار روزهای اخیر رسانه های منطقه بوده است.
شبکه های تلویزیونی و مطبوعات پاکستان نیز طی روزهای گذشته هرکدام در قالب گزارش های ویژه، سفر سه روزه سرلشکر محمدباقری و هیات همراه وی به پاکستان را در سطح وسیع پوشش دادند.
روزنامه پرتیراژ انگلیسی زبان 'داون' در گزارشی نوشت:مسئولان عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در گفت و گوهای دوجانبه بر گسترش روابط در همه زمینه ها به توافق رسیدند.
این روزنامه نوشت:با توجه به تحولات منطقه ای سفر عالی ترین مقام نظامی جمهوری اسلامی ایران به پاکستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
روزنامه داون در ادامه با اشاره به اهمیت توافق دو کشور همسایه و برادر در گسترش همکاری های نظامی و امنیتی نوشت:همکاری نظامی و دفاعی اسلام آباد تهران به نفع امنیت و ثبات در منطقه است .
در این روزنامه همچنین سفر ژنرال باجوا به تهران و به دنبال آن سفر سرلشکر باقری به اسلام آباد، نشانه تقویت اعتماد متقابل بین دو کشور عنوان شده و آمده است:رفت و آمد مقامات عالی رتبه نظامی دو کشور طی یکسال گذشته طی 40 سال اخیر در تاریخ روابط دو کشور تحولی مهم است.
روزنامه 'اکسپرس تریبیون' نیز با انتشار گزارشی نوشت: سفر هیات بلند پایه نظامی جمهوری اسلامی ایران به پاکستان که دو طرف در آن، بر گسترش روابط نظامی و دفاعی تاکید کردند، نشان می دهد که هر دو کشور این تصمیم را برای مقابله با چالش های پیش رو در منطقه گرفته اند .
این روزنامه با اشاره به دیدار طولانی مدت سرلشکر باقری با ژنرال قمر جاوید باجوا و سپس دیدار فرمانده هان نظامی دو کشور در پایگاه اصلی ارتش در شهر راولپندی نوشت: در این ملاقات ها دو طرف به توافقات مهمی دست یافتند که می تواند بر تحولات منطقه ای تاثیر مهم بگذارد.
در این روزنامه همچنین به حضور هیات عالی رتبه نظامی ایران در کاخ ریاست جمهوری اشاره شده و آمده است:ممنون حسین رئیس جمهوری پاکستان بر ایفای نقش از سوی دو کشور برای بازگرداندن امنیت و ثبات در جهان اسلام تاکید کرد.
اکسپرس تریبیون در ادامه آورد: توافقات دو کشور برای گسترش روابط نظامی و امنیتی بسیار حائز اهمیت است زیرا که بر تحولات منطقه ای تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
رادیو پاکستان نیز در گزارشی اعلام کرد:دو کشور پاکستان و ایران بر ادامه رایزنی ها برای رفع سوء تفاهم ها و مبارزه جدی با تروریسم در مرزهای مشترک توافق کردند.
رادیو پاکستان اعلام کرد: سرلشکر باقری که عالی ترین مقام نظامی جمهوری اسلامی ایران است با مقامات عالی رتبه نظامی و سیاسی پاکستان دیدار و درباره موضوعات دو جانبه و منطقه ای به تبادل نظر پرداخت.
در گزارش رادیو پاکستان آمده است: مقامات عالی رتبه دو کشور در این دیدار بر توسعه صلح و امنیت در افغانستان و در راستای منافع سه کشور تعهد خود را اعلام کردند.
سرلشکر باقری همچنین با عبدالله حسین هارون وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان دیدار و درباره تحولات جهان اسلام به تبادل نظر پرداخت.
در گزارش رادیو پاکستان آمده است که دو کشور می توانند نقش مهمی در تحولات منطقه ای داشته باشند.
خبرگزاری اسوشیتد پرس پاکستان (APP) نیز با انتشار گزارشی نوشت:پاکستان خواهان گسترش روابط با ایران در زمینه های مختلف دفاعی و نظامی است به نحوی که منافع هر دو کشور تامین شود.
در گزارش خبرگزاری رسمی پاکستان آمده است:مسائل توسعه روابط تجاری اقتصادی بازرگانی و فرهنگی نیز در دیدارهای سرلشکر باقری با هیات های پاکستانی مورد تبادل نظر قرار گرفت.
در این گزارش آمده است:سرلشکر باقری همچنین از نقش مثبت پاکستان در حمایت از فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران و سپس برجام تقدی و تشکر کرد.
روزنامه نیشن نیز با اشاره به اهمیت سفر سرلشکر باقری و هیات همراه وی به پاکستان نوشت:با این سفر تلاش دشمنان دو ملت در ایجاد شکاف و بی اعتماد بین دو کشور از بین رفت .
روزنامه نیوز نیز اعلام کرد: سفر مقام عالی رتبه ایران به پاکستان باعث اتحاد و همبستگی در میان امت اسلام خواهد شد .
این روزنامه همچنین نوشت: این سفر باعث می شود تا سوء تفاهم ها بین دو کشور برای همیشه رفع شود .
شبکه های خصوصی جیو ، دنیا، ARY ، ساچ، سما، شبکه ملی پاکستان، آب تک و دیگر شبکه ها خصوصی پاکستان نیز هر یک با پخش تصاویری از دیدارهای سرلشکر باقری و هیات همراه وی با مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان اظهار نظر تحلیل گران و پژوهشگران مسائل سیاسی را به صورت زنده پخش کردند.
سرلشکر باقری که به دعوت ژنرال قمر جاوید باجوا به پاکستان سفر کرده بود، با مقامات بلند پایه نظامی سیاسی و امنیتی در اسلام آباد و پیشاور دیدار و گفت و گو کرد.
وی همچنین با ممنون حسین رئیس جمهوری پاکستان دیدار کرده و با وی در خصوص حل مشکلات جهان اسلام و گسترش روابط دوجانبه به تبادل نظر پرداخت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین در اسلام آباد با 'عبدالله حسین هارون' وزیر امور خارجه، دریاسالار 'ظفر محمود عباسی' فرمانده نیروی دریایی وژنرال 'زبیر محمود حیات' رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت و گو کرد.
آساق**6125**1663**

نظر شما