شناسهٔ خبر: 26802046 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ساری: سران چلسی خواسته خاصی از من نداشتند؛ امیدوارم بتوانم به پیشرفت هازارد کمک کنم

میلاد وفادار

سرمربی جدید آبی های لندن در نخستین نشست خبری خود حاضر شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- مائوریتزیو ساری، سرمربی ایتالیایی چلسی، عصر امروز در نشست خبری خود در باشگاه جدیدش شرکت کرد.

به گزارش اسکای، ساری در ابتدا چند جمله ای به انگلیسی حرف زد و سپس به زبان ایتالیایی و با کمک یک مترجم پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

حضور در اینجا برایم لذتبخش است. حضور در لیگ برتر _بهترین رقابت دنیا_ برایم خوشحال کننده است. باید ابراز تاسف کنم که سطح انگلیسی حرف زدنم چندان خوب نیست. نمی خواهم حرف اشتباهی به زبان بیاورم و برای همین به ایتالیایی پاسخگوی تان خواهم بود. امیدوارم ظرف چند هفته بتوانم (به صورت کامل) انگلیسی حرف بزنم.

انتظارات از لیگ برتر 

این یک چالش دشوار ولی جذاب است. در اینجا قوی ترین مربیان و بازیکنان دنیا حضور دارند. لیگ برتر از سری آ قوی تر است. کار کردن در سری آ از نظر تاکتیکی دشوار است اما اینجا بازیکنان قدرتمند تری حضور دارند. برای خوب کار کردن باید از شرایط لذت ببرم.

برنامه ها برای فعالیت در بازار نقل و انتقالات 

مشخصا مایلیم تا قوی ترین بازیکنان تیم را نگه داریم. این خواسته هر مربی و باشگاهی است. اما باید ببینیم بازار نقل و انتقالات طی چند روز آینده چگونه پیش خواهد رفت. من بیشتر از این که یک مدیر کل باشم، یک مربی کنار خط هستم. از معدود مربیانی هستم که بازار نقل و انتقالات برای شان کسالت آور است. قصد صحبت کردن درباره بازار نقل و انتقالات را ندارم و چندان علاقه ای هم نسبت به این موضوع ندارم. وظیفه ما مربیان این است تا بازیکنانی را که در اختیار داریم، رشد و پرورش دهیم.

سختی کار مربیان چلسی

از این مسئله خبری ندارم و علاقه ای هم به آن ندارم. هدف من لذت بردن و رقابتگر بودن در تمامی مسابقات تا پایان راه است. بزرگ ترین هدیه زندگی این است که از کار خود لذت ببرید.

ارتقای سطح بازی

امیدوارم؛ واقعا چنین امیدی دارم. بخش زیادی از این مسئله به بازیکنان بستگی دارد. باید کارهای تاکتیکی زیادی در میان باشند. اگر تیمی از کار خود لذت ببرد، اغلب طرفداران هم لذت خواهند برد. این مسئله اهمیت زیادی دارد. ما خواستار دستیابی به اهداف سطح بالایی هستم اما در وهله نخست باید از (کارمان) لذت ببریم.

دل شکستگی بابت جدایی از ناپولی 

نمی دانم. خاطره شگفت انگیزی از ناپولی دارم. همواره مردم آنجا را دوست خواهم داشت. اگر جدایی ما صورت خوشی نداشته است، به نظرم هر دو طرف اشتباهای انجام داده اند. بابت این مسئله دل شکسته بودم اما به نظرم وقت جدایی فرا رسیده بود.

میراث کونته در چلسی 

نمی خواهم چیز عامل یا فردی بر رویم تاثیر گذار باشند. آنتونیو به نتایجی باورنکردنی دست یافت و او یک مربی خارق العاده است. روش بازی تیم های من کمی متفاوت است و بنابراین تیم ما به کمی زمان (برای وفق یافتن با روش کاری من) نیاز خواهد داشت. هنوز بازیکنان زیادی هستند که باید از جام جهانی برگردند. تمامی کارهای خوب آنتونیو باید باقی بمانند. این که بدانید چگونه در زمان کوتاه تری یک فلسفه فوتبالی را برقرار سازید، بسیار مهم است.

فرصت لازم برای اجرا کردن فسلفه خود 

بستگی دارد. در تجارب قبلی خود به زمان زیادی نیاز داشتم. یکبار به سه ماه فرصت نیاز داشتم و به لطف دور اندیشی باشگاه، دوام زیادی آوردم. در آخرین تجربه در ناپولی، در سه مسابقه ابتدایی به مشکل خوردیم و در ادامه راه مثبتی را در پیش گرفتیم. امیدوارم که پیشرفت کرده باشم. امیدوارم این برهه ابتدایی بتواند کوتاه تر سپری شود. امیدوارم کیفیت بازیکنان تیم به من اجازه دهد تا نتیجه بگیرم.

نیازمندی ها در بازار 

نمی توانم از فرد خاصی نام ببرم چون از خصایص این بازیکنان شناختی ندارم. با مقامات باشگاه حرف زدم و گفتم که در حالت ایده آل، برای اجزای سبکی خاص، کمی در مرکز خط میانی* کیفیت لازم هستیم. در پایان بازار نقل و انتقالات، وظیفه من است که ببینم بهترین سبک بازی برای ما چیست. باید با چلسی و بازیکنان موجود سازگار شوم.

*در ترجمه مکالمه ایتالیایی ساری، مترجم او از «مرکز خط دفاع» استفاده کرد ولی در ادامه مسئولان باشگاه چلسی اعلام کردند که منظور این مربی مرکز خط میانی بوده است، نه خط دفاع.

در ستایش از پپ گواردیولا

او مربی با کلاسی است؛ یک قهرمان. او به حدی نابغه است که توضیح دادن نقاط قوتش آسان نیست. او در فصل نخست دشواری هایی داشت. با این وجود معتقدم کسب 100 امتیاز در لیگ برتر استثنایی است؛ شاید فرد دیگری نتواند چنین رکوردی را تکرار کند.

تماس با چلسی 

تا همین چند روز قبل، با باشگاه حرف نزدم. می دانستم ابراز علاقه وجود خواهد داشت ولی در این مورد مطمئن نبودم. سپس در پایان هفته قبل با اعضای باشگاه ملاقات کردم. باشگاه خواسته ای از من نداشت. آن ها تنها خواستار پایه گذاری فصلی بودند که طی آن در تمامی عرصه ها رقابت کنیم. کار ما در تمامی رقابت ها باید به ماه مارس و آوریل بکشد و آنگاه خواهیم دید آیا خواستار داشتن اهداف خاص تری هستیم.

مشکلات ویزای رومن آبراموویچ 

مالک ما فرد بسیار محتاطی است و از این رو نمی خواهم روابط کاری خود را با صحبت کردن در مورد مسائل شخصی او آغاز کنم. این یک رابطه به شدت شخصی است و امیدوارم با توجه به خصاصی مالکک مان، به این رابطه احترام گذاشته شود.

آینده گری کیهیل و بازیکنان انگلیسی 

(بر اساس قواعد لیگ برتر) به تعدادی بازیکن انگلیسی نیاز است و بنابراین بازیکنان انگلیسی هم خواهیم داشت. هرگز نمی خواهم چنین تمایزاتی قائل شوم و درباره ملیت ها حرف بزنم. با احترام به کیهیل، فکر می کنم او هنوز می تواند کارهای زیادی برای مان انجام دهد.

تهمت همجسنگرایی به روبرتو مانچینی و توهین به خبرنگاری زن

هر کسی اشتباه می کند. یکی از این اشتباهات هنگامی رخ داد که عصبانی بودم و دیگری اصلا اشتباه نبود زیرا مسئله بر سر خبرنگاری است که سه سال بود با او شوخی می کردم. از آن ماجرا تفسیر درستی به عمل نیامد. آن هایی که مرا می شناسند، نمی توانند چنین تعریفی از من داشته باشند: نه همجنسگرا، نه سکسیست و نه نژاد پرست. معتقدم که فرد بسیار گشاده رویی هستم. امیدوارم بتوانم این مسئله را حین کار کردن و زندکی در اینجا نشان دهم. هنگامی که کسی اشتباه می کند، باید عذرخواهی کند. امیدوارم فرصت این را داشته باشید که مرا بهتر بشناسید و هر چه سریع تر این مسائل را فراموش کنید.

آقای خاص نه؛ مائوریتزیو بس است! 

دوست دارم همه تان مرا مائوریتزیو صدا بزنید.؛ مائوریتزیوی خالی!

در مدح ژوزه مورینیو 

او قهرمان همه عناوین شده است و این برای یک مربی کافی است. او مکررا با باشگاه های زیادی در تمامی زمینه ها برنده شد. کسی با چنین کارنامه کاری، نیازی به توصیف ندارد. در حال صحبت کردن در مورد یک مربی در کلاس جهانی هستیم. فلسفه بازی من به گواردیولا نزدیک تر است ولی هر دوی آن ها را تحسین می کنم.

امیدواری به پیشرفت ادن هازارد 

هازارد بازیکن بسیار سطح بالایی است. معتثدم که او یکی از دو یا سه بازیکن برتر اروپایی است. بدیهی است که دوست دارم در زمین با حضور او لذت ببرم چون این مسئله در پایان فصل به این معنی خواهد بود که تیم بسیار رقابتگری بوده ایم. امیدوارم بتوانم به پیشرفت او کمک کنم.

نظر شما