شناسهٔ خبر: 26801803 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

محمدی:

اجباری برای تراشیدن موی دانش‌آموزان با وضعیت بهداشتی کنونی احساس نمی‌شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس، وضعیت بهداشت در گذشته را دلیلی برای تراشیدن موی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیازی به اجبار برای تراشیدن مو احساس نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اجبار به تراشیدن موی سر دانش‌آموزان در گذشته و تاثیرات آن بر روحیه آنان، گفت: در گذشته به دلیل مسائل بهداشتی مسئولان مدارس ناچار بودند که دانش‌آموزان را موظف به تراشیدن موی خود کنند این درحالی است که امروزه خوشبختانه خانواده‌ها و دانش‌آموزان با بسیاری از مسائل و نکات بهداشتی آشنا هستند و در نتیجه نیازی به اجبار برای تراشیدن مو احساس نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ظاهر دانش‌آموز باید در شأن مدرسه باشد اما اجبار برای انجام برخی کارها تاثیرات نامناسبی بر روح و روان آنان دارد و در صورتی که نکات مربوط به پوشش و مو به درستی و با ملایمت به آنها تذکر داده نشود، در شخصیت آنها تاثیرات نامناسبی دارد.

وی بابیان اینکه نحوه پوشش و پیرایش موها نیز باید در شأن مدرسه و نظام تعلیم و تربیت باشد، ادامه داد: مسئولان مدارس باید با دانش‌آموزان به گونه‌ای رفتار کنند که به شخصیت آنها صدمه و آسیب وارد نشود از سوی دیگر نیز دانش‌آموزان باید بدانند که رعایت نظافت یکی از الزامات است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آراستگی ظاهری موضوعی است که دانش‌آموز باید از مقاطع ابتدایی با آن آشنا شود، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید چارچوب موردنظر مدارس را رعایت کنند؛ در عین حال معلمان و مسئولان مدارس نیز رعایت حال کودکان و نوجوانان را کنند./

پایان پیام

نظر شما