شناسهٔ خبر: 26801728 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بهادر:

فرهنگ‌سازی برای جلب مشاركت خیران سلامت بدون حمایت رسانه‌ها امكان‌پذیر نیست

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به نقش رسانه‌ها گفت: فرهنگ‌‌سازی برای جلب مشارکت نیک‌اندیشان سلامت، بدون حمایت رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست.

صاحب‌خبر -

فرهنگ‌سازی برای جلب مشاركت خیران سلامت بدون حمایت رسانه‌ها امكان‌پذیر نیست

به گزارش ایكنا از فارس، علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 27 تیرماه در دیدار مشترک مدیران صدا و سیمای فارس و اعضای هیئت امنای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس، با بیان اینكه فرهنگ‌‌سازی برای جلب مشارکت نیک‌اندیشان سلامت، بدون حمایت رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست، گفت: بدون شک پیشرفت در این زمینه، مرهون خلاقیت و هنر انسان‌هاست.
وی با بر شمردن فعالیت مجمع خیرین استان فارس به‌عنوان یکی از نقاط قوت این استان، ادامه داد: تلاش نیک‌اندیشان سلامت از گذشته تاکنون، از دلایلی است که شیراز را به‌عنوان قطب پزشکی در جنوب کشور مطرح کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین بر ادامه همکاری‌های سازمان صدا و سیما و رسانه‌ها برای توسعه خدمات نیک‌اندیشانه در کشور تأکید کرد.
سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز با تقدیر از خدمت ارزنده مجمع خیرین تأمین سلامت فارس، گفت: این خدمت نه تنها به مردم فارس، بلکه کوششی برای کشور و دنیاست و صدا و سیما نیز از همکاری در این زمینه مفتخر است.
وی با اشاره به تلاش‌های صدا و سیمای مرکز فارس، برای اطلاع‌رسانی در این زمینه، افزود: رسانه‌های محلی به علت قرابت بیشتر با مخاطبان، دارای جذابیت بیشتری هستند.
سهرابی از به کارگیری الگوی مجمع خیرین تأمین سلامت فارس در دیگر عرصه‌های نیک‌اندیشانه، در صدا و سیمای فارس خبر داد و گفت: نمود این تلاش، جمع‌آوری حدود یازده میلیارد تومان کمک در ماه مبارک رمضان سال گذشته و آزادسازی جمعی از زندانیان جرایم نقدی بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به موفقیت این اقدام در فارس، در رسانه ملی نیز تداوم یافت، چرا که با کمک رسانه، می‌توان به اهداف بزرگی دست یافت و تجربیات را از نسلی به نسل دیگر انتقال داد.
مدیرکل صدا و سیمای فارس، مجمع خیرین تأمین سلامت را یکی از برکات انقلاب اسلامی خواند و با تأکید بر ضرورت ارتقای توانمندی‌های این مجمع به کمک رسانه، از پیگیری برای حضور مسئولان ارشد رسانه ملی، در نشست سالانه این مجمع که ماه آینده برگزار می‌شود، خبر داد.
ایجاد بانک سوژه، بیان پیشینه خدمات نیک اندیشانه سلامت در فارس و بهره مندی از ظرفیت‌های رسانه ملی در زمینه‌هایی مانند نمایش، انیمیشن و داستان در این زمینه، دیگر محورهای صحبت مدیرکل صدا و سیمای فارس در این نشست بود.
محمدهادی ایمانیه، عضو هیئت امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز همکاری صدا و سیما را دارای تأثیری قابل توجه در پیشبرد جلب حمایت نیک اندیشان در عرصه سلامت فارس دانست و انعکاس خدمات و دستاوردها را در این زمینه موثر خواند.
وی همچنین بر اهمیت به کارگیری کمک‌های نیک اندیشان سلامت در توسعه فعالیت‌های نوین سلول درمانی و ژن درمانی به عنوان دو افق روشن در عرصه پزشکی روز دنیا تأکید کرد.
تشکیل یک کمیته کارشناسی با حضور صاحب‌نظران در هر سازمان و بازدید از پروژه‌های نیمه تمام خیرساز، دیگر محور صحبت‌های این عضو هیئت امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس بود.
علی اکبر رامجردی، رئیس ادامه امور خیرین و موسسات خیریه سلامت نیز در این نشست، گزارشی از عملکرد مجمع خیرین تأمین سلامت فارس، از زمان راه‌اندازی تاکنون، میزان جلب مشارکت ها، نحوه نیازسنجی و حیطه های مشارکتی، ارائه کرد.
وی همکاری سازمان صدا و سیمای مرکز فارس در پوشش و حمایت از فعالیت‌های نیکوکاران، به ویژه در سال‌های اخیر را بسیار چشمگیر خواند و گفت: تولید بیش از ۱۷۰برنامه هفتگی از زندگینامه نیک‌اندیشان عرصه سلامت استان فارس، از جمله برنامه تلویزیونی «مینوی هزاره‌ها» و برنامه رادیویی «نیکنامان» از جمله این تلاش‌ها بوده است.
رامجردی افزود: همکاری پویای مرکز فارس در پرداختن به خدمات نیکوکاران، موجب ترغیب همکاری برای ساخت برنامه در شبکه‌های سراسری از فعالیت و زندگینامه خیرین شده است که از این دست برنامه‌ها می‌توان به پوشش و انعکاس اجلاس خیرین از شبکه دو سیما، حضور دو نیک اندیش سلامت استان در برنامه ماه عسل شبکه سه سیما و ساخت برنامه «باکریمان» از خیرین فارس و ساخت و تولید برنامه‌های مستند از شبکه قرآن و شبکه مستند اشاره کرد.
انتهای پیام

نظر شما