شناسهٔ خبر: 26801594 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

جمال انصاری:

حضور جامعه روحانیت در افغانستان ضروری است

حوزه/ مسئول بخش دانشجویی سفارت افغانستان گفت: امروز بیش از ۱۲ هزار طلبه علوم دینی و ۱۷ هزار دانشجو و بیش از ۴۶۰ هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» جمال انصاری مسئول بخش دانشجویی سفارت افغانستان ظهر چهارشنبه درهمایش علما و فرهنگیان و ضرورت حضور تأثیر گذار بر اوضاع افغانستان، موانع و راه کارها که در مرکز فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، اظهار داشت: از این اقدام مقام  معظم رهبری مبنی بر ثبت نام دانش آموزان افغان در مدارس کمال تشکر را داریم.

وی گفت: امروز حضور بیش از 12 هزار طلبه علوم دینی و 17 هزار دانشجو و بیش از 460 هزار دانش آموز در ایران که تحصیل می کنند گنجی هستند که به همت مهاجرین و حمایت ایران به وجود امده که امیدواریم یک روزی شاهد باز گشت این ها به افغانستان باشیم.

مسئول بخش دانشجویی سفارت افغانستان افزود: تجلیل از شهدا تجیل ازعدالت اجتماعی و وحدت ملی است و شهدا زنده اند و این وظیفه ما است که در راستای تحقق ارمان های شهدا که همان وحدت و یکپارچگی ملی، برابری و برادی است تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: امروز این وظیفه تک تک ما است که شهدا را خشنود سازیم و در راستای تحقق آرمان های بلند ان ها تلاش کنیم.

جمال انصاری گفت: اکنون در دو جبهه در حال مبارزه هستیم یکی در جبهه با دشمن که نه غیرت دینی دارد نه غیرت ملی و انسانی و لذا ضرورت است که فرهیختگان با قلم و راهنمایی در این جبهه از منافع ملی، تمامیت ارزی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه جامعه افغانستان و روحانیون همیشه در حد وسط  و تعادل بودند ابراز کرد: اگر پاسداری علما نبود این افراط گرایی و تحجر متعصبانه معلوم نبود جامعه ما را به کجا می کشاند.

مسئول بخش دانشجویی سفارت افغانستان با اشاره به اینکه در حوزه جنگ نرم حضور علما را خواهان هستیم، گفت: ملت افغانستان شیعه و سنی ندارد همه برادر هستند و امروز دشمنان اسلام تلاش دارند با دسیسه ها و توطئه ها اختلافات مذهبی را به راه اندازند و اما ملت افغانستان ملتی آزاده، مجاهد و پویا به رهبری علما با چنین دسیسه هایی مقابله می کند و فریب ان ها را نخواهند خورد.

وی با بیان اینکه حضور جامعه روحانیت برای جلوگیری از این دسیسه ها در افغانستان ضروری است، تصریح کرد: حضور جامه روحانیت و دانشجویان و فرهنگیان افغان در ایران هم یک فرصت برای جامعه افغانستان و هم فرصت برای ایران است.

جمال انصاری افزود: بدون شک علما و فرهنگیان و نخبگان و سفیران افغانستان در ایران فردا سفیران ایران برای افغانستان و جهان اسلام خواهند بود و خواهش داریم مسؤلین ایران با در نظر گرفتن این روابط در عرصه مختلف   همکاری ویژه در راستای حل مشکل مهاجرین در عرصه طلبگی، دانشگاهی و مدارس داشته باشند.   

وی گفت: این مبارزه شیردلان در دفاع از حرم برای افغانستان نیست، بلکه برای جهان اسلام و منطقه است و می طلبد کشورهای همسایه به افغانستان و مهاجرین آن توجه نمایند.

برچسب‌ها:

نظر شما