شناسهٔ خبر: 26801578 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

طاهری:‌

تجلیل از امامزادگان به منظور افزایش معرفت نسبت به آنان است

گروه اجتماعی ـ رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با یادآوری اینكه در دهه كرامت روزی به نام روز تجلیل از امامزادگان نامگذاری كرده‌اند، گفت:‌ جایگاه امامزادگان كم نیست كه بخواهیم تجلیل كنیم بلكه ما با این كار می‌خواهیم شناخت و معرفت خود را نسبت به خاندان عصمت و طهارت بالاتر ببریم.

صاحب‌خبر -

تجلیل از امامزادگان به منظور افزایش معرفت نسبت به آنان است

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز شب گذشته، 26 تیرماه در مراسم بزرگداشت امامزاده ابراهیم‌بن موسی‌الكاظم(ع) با یادآوری اینكه در دهه كرامت روزی به نام روز تجلیل از امامزادگان نامگذاری كرده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما می‌خواهیم مردم در كنار این بقاع متبركه احساس آرامش كنند.
وی این نكته را یادآور شد كه جایگاه امامزادگان كم نیست كه بخواهیم تجلیل كنیم بلكه ما با این كار می‌خواهیم شناخت و معرفت خود را نسبت به خاندان عصمت و طهارت بالاتر ببریم.

فارس بارانداز معنوی خاندان عصمت و طهارت بوده است
طاهری با بیان اینكه فارس بارانداز معنوی خاندان عصمت و طهارت بوده است و امامزادگان بر این استان حق دارند و باید آنان را بشناسیم، گفت:‌ در قدیم مراسم‌های متعددی در امامزادگان شیراز برگزار می‌شد و جو معنوی شهر را همین امامزادگان بیمه كرده بودند.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با تأكید بر اینكه حیات ما به بركت وجود امامزادگان در این شهر مقدس است، گفت: شیراز و استان فارس بیشترین تعداد بقاع متبركه در كشور دارد به طوری كه در هیچ شهری از كشور 4 امامزاده بلافصل وجود نداشته و در هیچ استانی 1408 بقعه متبركه وجود ندارد به جز شهر مقدس شیراز و استان فارس.

آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)؛ گزینه روی میز ملت ایران
وی ایستادگی و مقاومت ملت ایران را به بركت وجود بقاع متبركه و امامزادگان دانست و گفت: آمریكا می‌گوید همه گزینه‌ها را روی میز دارد در صورتی كه گزینه روی میز ما آموزه‌های قرآن، كلام اهل بیت(ع) و احادیث و روایات هستند زیرا این‌ها به ما جرأت داده‌اند كه بتوانیم در مقابل آمریكا و صهیونیست‌ها و تمام قدرت‌ها ایستادگی كنیم.
طاهری ادامه داد: این گزینه‌هاست كه شهامت را به ملت و رهبری داده كه در مقابل تمام توطئه‌ها ایستاده و همه توطئه‌ها را یكی پس از دیگری خنثی می‌كنند پس گزینه اصلی ما این‌ها هستند و باید خودمان را در حد این‌ها بالا بیاوریم.
انتهای پیام

نظر شما