شناسهٔ خبر: 26801562 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیرجند| طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان کشور اجرا می‌شود

R41348/P1377/S6,56/CT11

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در ۹ استان کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق بیجندی عصر امروز در بازدید از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در بیرجند با اشاره به ظرفیت بالای جهاددانشگاهی در آموزشهای کارآفرینی در کشور اظهار داشت: 150 هزار نفر در کشور توسط 1500  مربی کارآفرینی در جهاد دانشگاهی تاکنون آموزش اشتغال محور دیده و متقاضیان را با مشاغل روز دنیا آشنا کرده اند.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی بهترین مزیت برای پیشبرد توسعه صنعتی در ایران است  تصریح کرد: سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان، تحصصی ترین سازمان کشور در حوزه اشتغال و فناوری در کشور است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه  از 7 سال گذشته جای پای این مشاغل در کشور باز شده است افزود: برای موفقیت طرح توسعه مشاغل خانگی وضعیت توسعه صنعتی 9 کشور دنیا از جمله آمریکا، چین، تایلند، انگلیس، مکزیک و نیوزیلند بررسی شده است.

بیجندی بازاریابی را از اولویت های اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است برشمرد و ادامه داد: محصولی که تولید می شود باید آنقدر کیفیت بالا و بسته بندی مناسبی داشته باشد که به راحتی در بازارهای داخلی و خارجی قابل عرضه ورقابت باشد.

تحول صنعتی واقتصادی با توسعه مشاغل خانگی مزیت دار

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم در این بازدید از شناسایی بیش از 43 شغل خانگی مزیت دار در استان خبر داد و گفت: کمک به توسعه مشاغل خانگی از اولویت های جهاددانشگاهی است.

صادقی با تاکید بر اینکه با همفکری فعالان بازار و منطبق با اسناد توسعه صنعتی و اشتغال استان، مشاغل مزیت دار شناسایی شده اند بیان کرد: در این طرح به دنبال پایداری درآمد، دسترسی تولیدکننده به مواد اولیه و بازار فروش محصولات مزیت دار هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به انعقاد تفاهم نامه و قرارداد بازاریابی برای رونق مشاغل خانگی در این استان اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح تولیدکنندگان به پشتیبانهای استانی و بندهای ملی متصل تا محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رسانند.

وی به همکاری 25 پشتیبان در حوزه صنایع دستی از طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، پرورش زنبور عسل، پوشاک، پارچه بافی سنتی،گلیم و جاجیم، بسته بندی زرشک و زعفران و  پرورش گوسفند و گاو از جمله مشاغل مزیت داری است که می تواند آینده صنعتی استان را متحول کرده وسبب رونق اقتصادی شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما