شناسهٔ خبر: 26801541 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

محمودی پاسخ داد:

دلایل افزایش آمار اعتیاد زنان در کلانشهرها چیست؟/دستگاه‌ها در آموزش‌ پیشگیرانه نمره قبولی نمی‌گیرند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در موضوع اعتیاد و مواد مخدر بهتر است قبل از هر گونه سخت‌گیری‌های قانونی به فرهنگ‌سازی و آموزش پرداخته شود.

صاحب‌خبر -

سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با توزیع مواد مخدر با عناوین مختلف در آرایشگاه‌های زنانه گفت: قبل از آنکه در موضوع اعتیاد و مواد مخدر سخت‌گیری‌های قانونی داشته باشیم لازم است به فرهنگ‌سازی و آموزش پرداخته شود. استفاده از مواد مخدر برای تناسب اندام و زیبایی زمانی رخ می‌دهد که آموزش در کشور وجود نداشته باشد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توزیع مواد مخدر در قالب قرص‌های لاغری و زیبایی موضوع تازه و جدیدی نیست چرا که سالها پیش در شهرستان خودمان با آن درگیر بودیم، یکی از ضعف‌های بزرگ کشور این است که تا موضوعی بحرانی نشود به آن پرداخته نمی‌شود.

وی افزود: این نوع موادها اکثرا با عناوینی چون لاغری، افزایش هوش و بی‌خوابی ذهن‌ها را درگیر می‌کنند، بهتر است قبل از آنکه قانونی برای مقابله با توزیع این نوع مواد تهیه کنیم به موضوع آموزش جوانان توجه داشته باشیم، زمانیکه آگاهی نسبت به مواد مخدر و انواع مختلف آن بالاتر برود، جوان‌ها کمتر به سمتش می‌روند.  

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از سیستم آموزشی کشور گفت: ما با فرار از آموزش احساس می‌کنیم هر چقدر موضوعات در جامعه شفاف نباشند بهتر است در صورتی که اگر آموزش‌های لازم به درستی داده شود نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

محمودی با انتقاد از دستگاه نظارتی گفت: نمره صفر به دستگاه‌های نظارتی در کشور  می‌دهم چرا که به خوبی عمل نمی‌کنند، عدم رعایت فاصله صنفی، سهل انگاری در صدور مجوز کسب برای افزایش آمار اشتغال در کشور باعث می‌شود افراد بی‌تجربه و بدون مهارت وارد اصناف می‌شوند و برای افزایش درآمد اقدام به توزیع مواد مخدر به شکل‌های مختلف میکنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای کاهش این نوع آسیب های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید قوانین مربوط به فاصله صنفی را رعایت کنند و در ارائه مجوز از افراد شایسته‌ای استفاده شود ضمن اینکه باید به آموزش توجه ویژه شود و جلسه‌های آموزشی صرفا برای رفع تکلیف انجام نشود./

پایان پیام

نظر شما