شناسهٔ خبر: 26801405 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

جریمه ۵ میلیارد دلاری برای گوگل

عصر ایران : مراجع ضد انحصار اتحادیه اروپا به مجازات مالی گوگل حکم دادند گوگل به انحصارطلبی تجاری با سوءاستفاده از سیستم عامل اندروید متهم شده است رقم جریمه گوگل ۵ میلیارد دلار اعلام شده است به گزارش ایران آنلاین به نقل از رویترز پیش از این گوگل تلاش کرده بود برای فرار از جریمه یاد شده تغییرات مهمی را در سیستم عامل اندروید ایجاد کند

صاحب‌خبر -

ابزار جستجو و مرورگر وب اندروید به طور پیش فرض از محصولات گوگل هستند و رقبای گوگل می‌گویند این شرکت به همین شیوه درآمدهای کلانی را به جیب می زند و مانع از استفاده کاربران از محصولات رقیب می شود.

به گفته مارگارت وستاگر مدیر امور رقابت اتحادیه اروپا جریمه یادشده بالغ بر میلیاردها دلار خواهد بود. البته این اولین بار نیست که جریمه‌هایی سنگین بر ضد گوگل به علت انحصارطلبی تجاری در نظر گرفته می‌شود. گوگل سال گذشته هم توسط اتحادیه اروپا ۲.۷ میلیارد دلار جریمه شد، زیرا در بخش جستجوی خود نتایج مربوط به خدمات خرید آنلاین وابسته به خود را در رتبه‌ای بالاتر از خدمات شرکت‌های رقیب نمایش می‌داد.

گوگل تلاش کرده بود برای فرار از جریمه‌های مالی از نصب پیش فرض جستجوگر و مرورگر کروم خود بر روی سیستم عامل اندروید خودداری کند.

 

نظر شما