شناسهٔ خبر: 26801280 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با دهه کرامت؛

60 مبلغ به مساجد و بقاع لاهیجان اعزام شده اند

لاهیجان - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان گفت: در دهه کرامت 60 روحانی مبلغ برای تبلیغ و بیان احکام اسلامی به بقاع و مساجد شهرستان اعزام شده اند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام عباس صباحی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغان از حوزه علمیه قم و استان گیلان برای تبلیغ و بیان احکام اسلامی در روستاها و شهرهای شهرستان لاهیجان به تشریح مسائل شرعی و دینی می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: روز گذشته (سه شنبه) گروهی از خدام حرم حضرت معصومه (س) در مسجد جامع لاهیجان حضور یافتند و در مرحله بعد گروهی از خدام حرم امام رضا (ع) نیز به لاهیجان می آیند تا جشن با شکوه میلاد آن حضرت برگزار شود.
سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

** جلسات نقد و بررسی فیلم های کوتاه در شرق گیلان گسترش می یابند
رئیس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر لاهیجان گفت: آمادگی داریم جلسه های پاتوق فیلم کوتاه را برای برگزاری مستمر و مداوم و به منظور آشنایی مخاطبان شهرهای شرق استان گیلان گسترش دهیم.
گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر لاهیجان به ایرنا حاکیست؛ ساسان عادلی ضمن ابراز خرسندی از برپایی پاتوق فیلم کوتاه در شهرستان لنگرود اظهار کرد: برنامه سینما آینده بعنوان پاتوق فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوانان دفتر لاهیجان به منظور ارتقاء جایگاه فیلم های کوتاه، آشنایی مخاطبان با فضای فیلم کوتاه به عنوان یک حوزه فیلمسازی حرفه‌ای و ارتباطی صمیمانه میان فیلمسازان شرق گیلان و انجمن سینمای جوان لاهیجان به صورت هر ماه یک بار، در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های شرق گیلان برگزار خواهد شد .
وی بیان داشت: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شرق گیلان قرار است برنامه سینما آینده به همت انجمن سینمای جوان لاهیجان در تاریخ های نهم ، شانزدهم ، هفدهم ، بیست و دوم و بیست و نهم مرداد به ترتیب در شهرهای آستانه اشرفیه ، لنگرود ، لاهیجان ، رودسر و سیاهکل برگزار شود.
اولین برنامه سینما آینده در قالب پاتوق فیلم کوتاه در سالن شهید املاکی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود با حضور جمعی از هنرمندان و علاقمندان به فیلم کوتاه برگزار شد.
در پایان این برنامه و براساس رای گیری صورت گرفته از حاضران، به ترتیب فیلم کوتاه هنوز نه ساخته آرین وزیر دفتری ، نسبت خونی ساخته مشترک حسین امیری دوماری و پدرام پور امیری ، روشویی ساخته جابر رمضانی به عنوان سه فیلم اول تا سوم بهترین فیلم انتخابی این برنامه معرفی شدند.
6029/2007

نظر شما