شناسهٔ خبر: 26801275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:

۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند

شهرکرد-رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا عارف عصر چهارشنبه در شورای آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، اظهار داشت: در آغاز برنامه پنجم توسعه ۷۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و نوسازی داشتند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش های انجام شده  آمار مدارس نوساز در سطح کشور افزایش یافته است، بیان کرد: تا برنامه ششم توسعه آمار مدارس نیازمند نوسازی و بازسازی کاهش می یابد.

سیستان و بلوچستان دارای بیشترین مدارس فرسوده کشور است

 رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان دارای بیشترین مدارس فرسوده کشور است.

وی بیان کرد: تهران رتبه دوم دارای بیشترین مدارس فرسوده است.

 رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری رتبه برتر در نوسازی مدارس دارد و رتبه ۲۶ را در داشتن مدارس نوساز و مناسب دارد.

وی تاکید کرد: مسائل و مشکلات مطرح شده در بخش آموزش استان چهارمحال و بختیاری  واقعیت خاص استان است و باید تلاش شود که این مشکلات حل شود.

 رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس کمک کار دستگاه های اجرایی است، بیان کرد: با توجه به شرایط پیش رو باید بتوانیم به یک جمع بندی برسیم و در راستای حل مشکلات آموزش گام برداریم و این مهم را عملیاتی کنیم.

بودجه ۹۸ کشور در حال بسته شدن است

وی تصریح کرد: بودجه ۹۸ کشور در حال بسته شدن است و این فرصت بسیار خوب است که بتوانیم مشکلات چهارمحال و بختیاری را در آن ببینیم.

عارف بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و در راستای توسعه فرهنگی ایجاد شد.

 رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه بخش آموزش از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی در کشور بوده است و همه باید کمک کار دستگاه های اجرایی باشیم و بتوانیم مسئولیت های خود در مقابل جوانان و نوجوانان و مردم به سرانجام برسانیم.

نظر شما