شناسهٔ خبر: 26801146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجت‌الاسلام صدیقی مطرح کرد

تلاش دشمن برای ایجاد دوقطبی در حوزه‌ها

مسؤول بسیج اساتید حوزه علمیه تهران گفت: در حوزه‌ها، دوقطبی ایجاد می‌کنند، هر درسی بیشتر پول داشته باشد، شلوغ‌تر می‌شود و برای این تغییرات، دشمن تلاش بسیار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ظهر امروز در همایش تعالی اساتید بسیجی حوزه علمیه که در مجتمع فرهنگی و آموزشی ولایت برگزار شد، گفت: از ما طلبه‌های بسیجی منهای پشتوانه، کاری ساخته نیست، باب نجات و امید ما باب رضوی است.

وی اضافه کرد: از درب توسل به‌ امام رضا(ع) به‌ جای دیگر نرویم، توقع ما از اساتید بسیجی حوزه علمیه که حواریون نائب امام زمان(عج) هستید، این است که بازوان امام خود و مرزبان شرف باشید.

مسؤول بسیج اساتید حوزه علمیه تهران با اشاره به‌ هویت متعالی بسیج، بیان کرد: بسیج خط‌شکن است در حمایت از رهبری، تا زمان ظهور امام مهدی(عج)، اگر می‌خواهیم در راستای نصرت ولی امر انقلاب حرکت کنیم، پشتیبان ولایت امام علی(ع) باشیم و ذلت بعد از عزت را تجربه نکنیم، باید آیه:"علیکم انفسکم" را دریابیم.

صدیقی ادامه داد: بحث تزکیه را خداوند با 11 قسم در قرآن کریم مطرح می‌کند، بدون هیچ استثنایی، جبهه را جمعیت کثیر اداره نکرد، اما شما با یاری خداوند پیروز شدید، در حالی که ما نسبت به‌ مهاجمین، یک لقمه بیشتر نبودیم، شما اعجاز خداوند را با تقوای خود دیدید.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر تلاش‌ها برای تغییر برداشت فکری حوزه‌ها از مسائل مختلف، بیان کرد: در حوزه‌ها، دوقطبی ایجاد می‌کنند، هر درسی بیشتر پول داشته باشد، شلوغ‌تر می‌شود و برای این تغییرات، دشمن تلاش بسیار می‌کند، تقویت مبانی دینی به‌ طلبگی نیست، به‌ عمل و عبودیت است.

صدیقی افزود: اطاعت، انقیاد و زیر پرچم بودن که باشد، خداوند نور و توفیق می‌دهد، شهادت برای شما از عسل شیرین‌تر می‌شود، بسیجی بودن یک سیر الی الله است، سیر به‌سمت مقصد اعلی، اگر بیعت کرده‌ایم در آن محکم باشیم.

وی در پایان با تأکید بر تحکیم اعتقادی روحانیون بسیجی، بیان کرد: تکیه اصلی روحانیت باید بر دعوت عملی باشد، تنها با اخلاص می‌توان همدیگر را تقویت کرد، ایرادهای یکدیگر را تحمل کنیم، یار هم باشیم، همدیگر را دلسرد نکنیم، دلسوز واقعی هم باشیم.

انتهای پیام/ذ

نظر شما