شناسهٔ خبر: 26801083 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

جو پایدار همراه با افزایش دما در نیمه شمالی کشور/ بارش پراکنده باران فردا در استان‌های شمالی و سواحل خزر

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در نیمه شمالی کشور رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه در استان‌های ساحلی خزر را شاهد بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در نیمه شمالی آذربایجان غربی، برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات شمالی سمنان، ارتفاعات البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران وبرخی مناطق خراسان شمالی رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه در استان‌های ساحلی خزر را شاهد بودیم.

در همین زمینه بیشترین شدت بارش باران امروز در برخی مناطق گیلان صورت گرفت و برای فردا (چهارشنبه) این بارش‌‌ها در برخی نقاط شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات شمال سمنان به صورت بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است براساس نقشه‌های پیشرو هواشناسی، طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و ارتفاعات شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

امروز و روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در برخی نقاط شمال شرق اصفهان، قم، مرکزی، قزوین، البرز و جنوب تهران هم در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد.

در همین حال امروز در برخی نقاط استان‌های خوزستان و ایلام و کرمانشاه هم وزش باد شدید دور از انتظار نبود و شاهد این پدیده در برخی مناطق استان بودیم.

برای فردا پنجشنبه در نیمه شمالی کشور جو پایدار بوده و دمای هوا ۴ تا۶ درجه افزایش می‌یابد.

طی سه روز آینده شرق دریای عمان و امروز و فردا نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی شده است.

تهران هم امروز آسمانی صاف گاهی همراه با وزش باد داشت و حداکثر دما به ۴۰ درجه بالای صفر رسید. صبح فردا کمینه دمای هوای پایتخت در ایستگاه مهرآباد ۲۸ درجه پیش‌بینی شده است.

روز گذشته گرم‌ترین مرکز استان اهواز با ۴۶ درجه بالای صفر بود و بعد از آن قم (۴۵)، یزد (۴۳) و زاهدان و سمنان با ۴۲ درجه بالای صفر دیگر مراکز گرم کشور بودند. ارومیه هم با ثبت کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر امروز خنک‌ترین مرکز استان شد.

دمای امروز و فردای استان‌های کشور را اینجا مشاهده کنید.

نظر شما