شناسهٔ خبر: 26800989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح دو مرکز خدمات درمانی و مشاوره در قزوین+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

دو مرکز خدمات و مشاوره ژنتیک و روانشناسی متعلق به بخش خصوصی امروز در قزوین افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان گفت: در استان یک مرکز دولتی و ۶ مرکز افتتاح دو مرکز خدمات درمانی و مشاوره در قزوین غیردولتی، خدمات و مشاوره ژنتیک ارائه می‌دهند و پارسال بیش از ۴ هزار نفر به این مراکز مراجعه کردند.
معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور هم در این مراسم مشاوره ژنتیک را یکی از برنامه‌های مهم سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها بیان کرد.
مینو رفیعی گفت: مشاوره ژنتیک برای زوج‌هایی با نسبت فامیلی، خانواده‌های دارای معلول یا دارای بیماری ناشناخته، زنان بالای ۳۵ و مردان بالای ۵۰ سال که قصد فرزند آوری دارند، ضروری است.
او اضافه کرد: مشاوره ژنتیک یک فرآیند تخصصی است که در آن خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تکمیل پرونده در صورت نیاز آزمایش‌هایی تجویز می‌شود.
معاون سازمان بهزیستی انجام غربالگری شنوایی در بدو تولد و برنامه پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ سال را از دیگر برنامه‌های بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت نام برد.
بریمانی رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور هم گفت: گروه‌های هدف سازمان بهزیستی می‌توانند با شماره گیری کد#۱۲۳*۴* و اپلیکیشن دولت همراه وضعیت پرداخت‌ها را پیگیری کنند و نیازی به مراجعه حضوری آنان نیست.
بریمانی اضافه کرد: مراجعان همچنین می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق آدرس الکترونیکی request.behzisti.ir ثبت کنند.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2415634" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2180657/2415634?width=565&height=316"></script></div>

نظر شما