شناسهٔ خبر: 26800531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| ترویج فرهنگ قرآنی تنها راهکار غلبه بر مشکلات فرهنگی است

R41374/P1336/S6,49/CT11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ قرآنی تنها راهکار غلبه بر مشکلات فرهنگی است که در این زمینه دستگاه‌های مربوطه رسالتی خطیر و حساس بر عهده دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدناصر اسحاقی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم ویژه دختران در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 6 هزار نفر به نهضت حفظ قرآن کریم در اردبیل پیوسته‌اند و مشغول حفظ و یادگیری آیات الهی هستند که این موضوع برای ما یک افتخار بزرگ است که بتوانیم در توسعه فرهنگ قرآنی در استان موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به این که تجلیل و تکریم از حافظان قرآن کریم جزو برنامه‌های اولویت دار در استان است افزود: در این زمینه از متولیان و مسئولان ذی‌ربط انتظار داریم تا در ایام مرتبط همچون آغاز دهه کرامت برگزاری این برنامه ها را در استان تداوم بخشند تا به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ضمن اشاره به این که در حال حاضر 300 نفر نیز در حال یادگیری و حفظ قرآن کریم هستند گفت: با مشارکت سازمان های مردم نهاد اجرای این برنامه ها به شکل مضاعف و گسترده شکل می گیرد که در این زمینه نیازمند برنامه ریزی های منسجم و هدفمند هستیم.

اسحاقی تصریح کرد: تدارک و تدوین برنامه‌های لازم با هدف تقویت نهضت قرآن کریم با بهره‌گیری از نظرات کارشناسانه و تخصصی هم اکنون در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور انتظار ما از خانواده ها این است که در ترغیب و تشویق فرزندانشان برای حفظ و آموزش قرآن تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ قرآنی تنها راهکار غلبه بر مشکلات فرهنگی است که در این زمینه دستگاه‌های مربوطه رسالتی خطیر و حساس بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: باید تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به سمت انس با قرآن و حضور در مساجد به گونه ای باشد که بتوانیم جامع را به سمت سلامت و تعالی پیش ببریم و در این زمینه به تمامی اهداف خود در این راستا دست یابیم که این مسئله نیازمند حمایت همه جانبه است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما