شناسهٔ خبر: 26800070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

‌رویای اصفهان در چهار باغ عباسی

نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار اصفهان گفت: ما نباید فقط نگاهمان به ساخت هتل ۵ ستاره باشد 11 درصد شهر اصفهان بافت فرسوده است که از این ۱۱ درصد؛ ۲۳ درصد بافت تاریخی است، سرمایه‌گذاری در این بخش قطعا توجیه اقتصادی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ‌ایسنا، قدرت الله نوروزی در همایش نقش مهمانپذیرها و هتل‌ها در صنعت گردشگری اصفهان اظهار کرد: اصفهان شهر جهانی، خلاق و شهری است با بستر آثارهای فرهنگی تاریخی که اگر بتوانیم درست ساماندهی کنیم، اقتصاد شهر را می‌توانیم با آن پیش ببریم.

وی افزود: من از روزی که به عنوان مدیر شهری انتخاب شده‌ام هفت اولویت داشته‌ایم و گردشگری را به عنوان مهمترین اولویت خود قرار داده ایم و اصفهان اولین شهری بود که به قلب اروپا رفت و خود را معرفی کرد. معماری، موسیقی، شعر و شاعران اصفهانی در پاریس معرفی شدند و در مجلس فرانسه شهردار اصفهان با مردم دنیا سخن گفت. همچنین در اجلاس شهرداران خلاق جهان نیز که با حضور ۲۵۰ شهردار برگزار شد شهردار اصفهان، اصفهان را با همه ویژگی‌هایش معرفی کرد و آنجا اعلام شد که اولویت اول این شهر گردشگری و گردشگری است. در واقع امروز پلی از اصفهان به پاریس ساخته و می‌خواهیم آن هایی که برای سرمایه گذاری و گردشگری فعالند، به اصفهان بیایند و به آنهایی که می‌خواهند بروند برای تبلیغ و جذب سرمایه گذار راحت تر رفت آمد داشته باشند.

شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان یک شهر مهم در دنیا محسوب می‌شود این حرف غلو نیست و حقیقت انکارناشدنی است. زیرساخت‌ها باید با ظرفیت‌های جاذب ما تطبیق پیدا کند، اگر همه آنهایی که دوست دارند به اصفهان بیایند وارد شوند واقعا در این شهر برای آنها جا نیست اگر زیرساخت‌ها مهیا نشود صنعت گردشگری ما نیز محقق نخواهد شد. 

نوروزی تصریح کرد: ما نه تنها از لحاظ هتل و زیرساخت بلکه از لحاظ فرهنگی هم باید گردشگر پذیر شویم و باید زیرساخت‌های فرهنگی، امنیتی، آسایشی و آرامشی را فراهم کنیم. ما باید کاری کنیم که گردشگران سفیران معرفی گردشگری این شهر باشند. اگر برخی حوادث مثل گذشته رخ دهد، آنگاه اگر هزاران هتل هم بسازیم اگر همه شهر هتل شود باز هم متقاضی گردشگری نخواهد بود. این شهر در همه فصل‌ها و ماه‌ها می‌تواند تکمیل باشد.

وی اظهار کرد:  ما نباید فقط نگاهمان به ساخت هتل ۵ ستاره باشد 11 درصد شهر اصفهان بافت فرسوده است که از این ۱۱ درصد؛ ۲۳ درصد بافت تاریخی است، سرمایه‌گذاری در این بخش قطعا توجیه اقتصادی دارد و باید سرمایه گذار وارد این بخش شود، ما در اصفهان دنبال تعریض بافت تاریخی نیستیم اصلا این شهر به بافت تاریخی و استعداد بافت تاریخی اش می نازد، استان باید به دلیل داشتن گردشگران متنوع زیرساخت‌های متفاوت داشته باشد تنوع گردشگری در این شهر زیاد است ما آمادگی داریم دست سرمایه‌گذار را ببوسیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: برای اصفهان یک رویا داریم می‌خواهیم چهار باغ عباسی را به یک گذر فرهنگی بدل کنیم، ما علاقمند هستیم که این گذر احیا شود اگر این گذر از افراد مختلف پر شود و فروشگاه‌هایش بر اساس یک گذر تاریخی تغییر کند آنگاه اینجا محل اشتغال، نشاط، شور و اقتصاد شهری خواهد شد، ولی برای این کار به کمک همه نیاز است.

نوروزی گفت: ۱۴ سال پیش میدانی در این شهر تخریب شده است در صورتی که از مردم نظرخواهی نشده بود و امروز این میدان از نو ساخته شده، اما مردم به چنین میدانی رفت و آمد ندارد، در خیابان چهارباغ نیز اگر کسبه نخواهند و اگر مردم علاقه‌مند نباشند رویاهای چهارباغ محقق نخواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: نباید از تبعات خیال بافی برخی از افراد به چهارباغ و حضور توریست‌ها و افراد در آن بترسیم، منشأ تامین امنیت، شور و نشاط در چهارباغ همین حضور توریست و مردم است و اصلاً عامل تضعیف امنیت نیست.

انتهای پیام

نظر شما