شناسهٔ خبر: 26800046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وجود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مهدیان معاون اموربازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از وجود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور خبرداد و گفت: باید بتوانیم تضمین‌هایی ازدولت برای مقاوم سازی بگیریم تا در این عرصه به ادامه موفقیت‌ها برسیم.

مهدیان هدف ازبرگزای این جلسات را تلفیق تجربیات و یافته‌های سالها، فعالیت در عرصه بازسازی در مناطق مختلف بیان کرد ویادآورشد: بازسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی، تعاملات اداری با بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، عملکرد و فعالیت دفاتر نظام فنی روستایی از مواردی بود که دراین جلسه مورد بررسی وارزیابی قرار گرفت.

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشوربه روند اصولی ساخت واحد‌های مسکونی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین خدمات و تسهیلات بهسازی وبازسازی واحد‌های مسکونی در روستا‌های سطح کشور ارائه شده است و همچنین خسارات وتلفات ناشی از حوادث قهری را درروستا‌ها شاهد بودیم، رعایت قوانین ومقررات ملی ساختمان دراجرا واحداث بنا‌ها وبازسازی واحد‌های خسارات دیده جهت جلوگیری از وارد شدن خسارات وهدر رفتن سرمایه‌های ملی، از اساس کار دربنیاد مسکن می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارات و تلفات در مناطق روستایی است، تصریح کرد: از سال ۸۴ برنامه‌ریزی شده بود که سالی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، با نظارت و مدیریت بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی شود که تاکنون این برنامه‌ها تداوم داشته است.

مهدیان در این جلسه با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن روستایی در سطح کشور است، اظهار داشت: پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد که در ابتدای برنامه چهارم توسعه، ۸۲ درصد این منازل غیر مقاوم و آسیب پذیر بودندکه از سال ۸۴ با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و با نظارت بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی باتفاق در این جلسه شرقی گزارشی از عملکرد این بنیاد در حوزه بازسازی و مسکن روستایی درشهرستان‌ها وبویژه درمناطق سیل زده چنار عجب شیر وزلزله زده ایوقسراب ارائه کرد و گفت: تاکنون از ۹۲۴ واحدآسیب دیده درمناطق سیل زده استان بویژه منطقه روستای چنار عجب شیر ویا روستای کرده ده مراغه و در دیگر شش شهرستان تعداد ۵۲۸ واحد به اتمام رسیده وبقیه واحد‌ها درمراحل پایانی عملیات اجرایی قراردارند وضمنا درمناطق زلزله زده روستای ایوق شربیان سراب تاکنون تعداد۱۷۵ واحد بازسازی وبه اتمام رسیده است.

در پایان این جلسه ازتلاش‌های ۳۰ ساله نادر نسترین معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده بود تجلیل شد وبلافاصله بعداز اتمام جلسه معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن کشور و هیئت همراه و همچنین مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی باتفاق سایر مسئولین به شهرستان عجب شیر عزیمت کرده وازروستای آسیب دیده ازسیل روستای چنار بازدید کردند. 

 

انتهای پیام/ش

بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن روستایی در سطح کشور است

 

برچسب‌ها:

نظر شما