شناسهٔ خبر: 26799845 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اشتغال ۱۲ میلیون نفر در عرصه پویانمایی در اروپا

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ۱۲ میلیون نفر در کشور‌های اروپایی در عرصه پویانمایی مشغول فعالیت هستند و حدود ۳ درصد تولید ناخالص این کشور‌ها در زمینه صنایع خلاق است.

صاحب‌خبر -

پرویز کرمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: قوانین شرکت‌های دانش بنیان اجازه فعالیت هر شرکتی در بخش‌های دانش بنیان را نمی‌دهد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخش صنایع خلاق و فرهنگی را برای فعالیت این شرکت‌ها ایجاد کرده است، چون شرکت‌های نوآور صنعت پویانمایی یکی از مجموعه‌های صنایع نوآور و خلاق محسوب می‌شوند.

وی گفت: نخستین نشست شورای راهبردی «رویداد رویازی» برای بیان درخواست‌ها و استعداد‌ها در این بخش است و تولید کننده و مصرف کننده در کنار هم ایده‌های خلاق خریداران و نیازمندان در بخش پویانمایی را مطرح می‌کنند.

کرمی با اشاره به اینکه در بخش پویانمایی نیازمند ایجاد بازار بالایی در کشور هستیم، افزود: ۱۲ میلیون نفر در کشور‌های اروپایی در زمینه پویانمایی مشغول فعالیت هستند و نزدیک ۳ درصد تولید ناخالص ملی در این کشور‌ها از طریق صنایع خلاق است به طوری که ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه اروپا و آمریکا درآمد بخش پویانمایی است.

وی با اشاره به اینکه بازار پویانمایی باید سامان دهی شود، گفت: محصولات پویانمایی کشور ما می‌تواند به راحتی در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و کشور‌های مسلمان به فروش برسد.

کرمی در پاسخ به سؤالی درباره حمایت معاونت علمی و فناوری از کار آفرینان در عرصه پویانمایی افزود: معرفی دستاورد‌های پژوهشگران و کارآفرینان در عرصه پویانمایی به بازار‌های ملی و بین المللی و حمایت‌های معنوی، مادی، گمرکی و بیمه‌ای از جمله حمایت‌های معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری است.

نظر شما