شناسهٔ خبر: 26799799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان:

ممنوعیت انتقال آب از چشمه های زرین گل به شاهرود/ تصویب دو راهکار برای نجات خلیج گرگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: انتقال آب از چشمه های زرین گل به شاهرود ممنوع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، امیر عبدوس، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان، امروز (27 تیر) در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: انتقال آب چشمه‌ های زرین گل به شاهرود، برای مدتی موجب نگرانی مردم شد. با بازدیدهایی که کارشناسان وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست از منطقه داشتند و توضیحاتی که به آنها ارائه دادیم، موجب شد که به این نتیجه برسند که تأمین 200 لیتر برثانیه آب مورد نیاز برای شاهرود در حوزه سیاسی استان سمنان امکانپذیراست.

 

وی افزود: برهمین اساس دیگر نیازی به انتقال آب از چشمه‌ های زرین‌ گل به شاهرود نیست و در مورد تخریبی هم که در گذشته برای انتقال آب چشمه‌ های قطری به سمنان اتفاق افتاده بود، اعلام شد که گلستان حق پیگیری در مورد این تخریب ‌ها را دارد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مجوزهای لازم را برای طرح گردشگری آشوراده صادر کرده است و با توجه به اینکه این جزیره در منطقه حفاظت شده میانکاله قرار دارد و مدیریت آن برعهده مازندران است، نظارت بر اجرای پروژه را به گلستان تفویض کردند.

 

وی افزود: طرح گردشگری آشوراده اکنون در شورای عالی معماری و شهرسازی است که پس از تصویب، اجرای آن آغاز می‌ شود.

 

عبدوس در خصوص پروژه تله‌ کابین علی‌آبادکتول افزود: با توجه به اینکه طرح و پروژه ‌های بالای 2 هکتار مشمول ارزیابی زیست محیطی می ‌شود، سرمایه‌ گذاران طرح مساحت را کاهش دادند و ما هم مجوزهای لازم را صادر کردیم.

 

وی در خصوص خلیج گرگان گفت: در مصوبه اخیر برای خلیج گرگان، دو پیشنهاد مصوب شده است. یکی از این پروژه ‌ها در بخش شرقی خلیج و لایروبی دهانه اتصال دریا با خلیج است که در حوزه گلستان قرار دارد. پروژه دوم مربوط به تأمین آب خلیج از  منابع غرب خلیج در مازندران است که باید مصوبه دولت را داشته باشد.

 

نظر شما