شناسهٔ خبر: 26799761 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رحیمی جهان آبادی:

دولت برای رفع مشکلات نگاه به خارج از کشور نداشته باشد، ظرفیت‌های داخلی را فعال کند

عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد برای برطرف کردن مشکلات نباید نگاه به خارج داشته باشیم بلکه باید ظرفیت های داخل را فعال کنیم.

صاحب‌خبر -

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در شرایط کنونی قطعا دوران سختی را پیش رو خواهیم داشت، گفت: کشورمان با آمریکایی ها مذاکره کرد اما با عهدشکنی آنها مواجه شد از این رو نباید اختلاف نظری در خصوص مذاکره با ایالات متحده وجود داشته باشد و باید حرف همه به طور یکپارچه حول محور عدم فایده داشتن مذاکره با آمریکا باشد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب نقشه راهبردی برای دولت در عرصه های مختلف ترسیم کرد، اظهار کرد: مبارزه با فساد یکی از محورهای مهمی است که مورد تاکید قرار گرفته است؛ در واقع مردم اگر مشاهده کنند که نظام با فساد برخورد جدی انجام می دهد، قطعا همراه خواهند بود و اعتراضات نسبت به این موضوع کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان و فعالیت دولت در عرصه های مختلف و داشتن رابطه سالم با مردم از دیگر موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: در واقع اگر مشکلات را با مردم درمیان بگذاریم و راهکارها را ارائه دهیم، حتما افکار عمومی برداشت صادقانه از رفتار مسئولان خواهند داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: هم چنین گسترش رابطه کشورمان به کل کشورهای دنیا نیز امروه اهمیت دوچندان یافته است؛ البته در این خصوص نباید تفسیر به رای صورت بگیرد و باید ماهیت این مهم را مدنظر قرار داد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: نباید فراموش کرد که امروزه رسانه ملی باید به نمایش اقدامات صورت گرفته از سوی دولت و مسئولان بپزدازد و در مقابل آن برای بهبود شرایط، نقدهای صحیح و به موقع نیز انجام دهد.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور، برداشت ها و تفسیرهای به رای از رهنمودهای رهبر انقلاب است که گاهی این موضوع موجب می شود اقدامات انجام شده موازی کاری باشد؛ به عنوان مثال رهبر انقلاب در خصوص معاهدات بین المللی رهنمودهایی داشتند که نیروهای سیاسی رادیکال‌تر برداشت‌هایی کردند که با مفهوم آنها سخنان در تناقض و تضاد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر دولت نقشه راه ترسیم شده را اجرایی کند، بخش عمده ای از مشکلات کشور در عرصه های مختلف برطرف خواهد شد؛ در واقع برای برطرف کردن مشکلات نباید نگاه به خارج داشته باشیم بلکه باید ظرفیت های داخل را فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشستی با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت، با تأکید بر «لزوم گسترش روزافزون دیپلماسی و ارتباطات خارجی»، افزودند: به جز موارد معدودی همچون آمریکا، روابط کشور با شرق و غرب باید هر چه بیشتر تقویت شود و تحرک عملیاتی و هدفمند دیپلماسی افزایش یابد./

پایان پیام

نظر شما