شناسهٔ خبر: 26799714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تقوی مطرح كرد:

تلاش دشمن برای تخطئه كردن نهادهای رهبری/ جهاد سازندگی را در جهاد كشاورزی احیا می‌كنیم

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در جهاد كشاورزی با بیان اینكه دشمن یك خط تخریبی را برای بی‌اعتبار كردن نظام در پیش گرفته است، گفت: یكی از تلاش‌های دشمن تخطئه كردن نهادهای رهبری است.

صاحب‌خبر -

تلاش دشمن برای تخطئه كردن نهادهای رهبری/ جهاد سازندگی را در جهاد كشاورزی احیا می‌كنیم

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در جهاد كشاورزی و رئیس شورای عالی زكات كشور امروز، 27 تیرماه در همایش زكات در شیراز برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های مرحوم آیت‌الله ایمانی، نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس تأكید كرد كه باید قدر نیروهای زنده و خدوم نه تنها روحانیت بلكه مدیران و شخصیت‌هایی كه كار می‌كنند را بدانیم زیرا این‌ها سرمایه‌های انسانی جامعه هستند.

اعتبار یك كشور به سرمایه‌های انسانی است
وی با تأكید بر اینكه اعتبار یك جامعه و كشور و ملت به شخصیت‌ها و سرمایه‌های انسانی است نه به نفت و گاز گرچه نمی‌گوییم آن‌ها بد است، گفت: در تفكر و فرهنگ اسلامی، مدینه به جایی نمی‌گویند كه بلوار نداشته باشد بلكه مدینه یعنی جایی كه فرهنگ اسلامی و انسانی بر رفتار مردم حاكم می‌شود در این صورت حتی اگر روستا باشد، آنجا مدینه است.
تقوی اظهار كرد: شهری كه همه سعی می‌كنند سر همدیگر كلاه بگذارند، و برخی از انسان‌ها در آن نان شب نداشته باشند، مدینه نیست زیرا مدینه بار فرهنگی دارد.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی با تأكید بر اینكه باید قدر خدمتگزاران فعلی و مدیران و روحانیت خدمتگزار را بدانیم، گفت: به لحاظ اقتصادی سرمایه زیادی مصرف می‌شود تا یك فرد مدیر شود لذا باید همه به همدیگر كمك كنیم.

انتقاد از تخریب مدیران در فضای مجازی
وی از بروز برخی از نابهنجاری‌ها در فضاهای مجازی انتقاد كرد و گفت: امروز هر كسی مدیر و مسئول می‌شود بد می‌شود و علیه آن هجمه و حمله می‌شود و فضای مجازی هم در این زمینه كمك می‌كند البته نمی‌خواهیم بگوییم در این حوزه‌ها تنبلی و بی توجهی نیست، درست است وجود دارد اما دشمن یك خط تخریب را دارد دنبال می‌كند.
تقوی اظهار كرد: ائمه جمعه در ملاقات با مردم و سمینارها این مسئله را بیان كنند كه دشمن یك خطی دنبال می‌كند و آن بی اعتبار كردن جمهوری اسلامی است و هر جا اعتبار و خدمتی و یك فرد موثری وجود دارد آنجا باید مورد هجمه قرار گیرد و این خط تعیین شده از طرف استكبار جهانی است و ما این را توجه كنیم.
رئیس شورای عالی زكات كشور همچنین گفت: آمریكا را بزرگ جلوه دادند و می‌گویند ما را تحریم كرد آن هم زمانی كه هنوز تحریم‌ها شروع نشده جنگ روانی ایجاد كردند در صورتی كه وضع كنونی ما كه از زمان جنگ بدتر نیست لذا نباید تحریم‌های آمریكا را بزرگنمایی كنیم.

تلاش دشمن برای تخطئه كردن نهادهای رهبری
وی با بیان اینكه خط دیگر دشمن، تلاش برای تخطئه كردن نهادهای رهبری است، گفت: هر تشكیلاتی كه زیر مجموعه رهبری است مورد هدف دشمن است و كمیته امداد یكی از این نهادست كه یكی از نهادهای بسیار ارزشمند و خدمتگزار است.
تقوی با یادآوری اینكه امام به فقرا و مستضعفان از همان اول انقلاب توجه داشتند لذا باید با همه وجود به كمیته امداد توجه كنیم، گفت: جهت‌گیری ما از همان اول انقلاب به سمت خدمت و كمك به محرومان بود و ما نمی‌توانیم به هیچ وجه این شعار را حذف كنیم و معارف الهی به ما این را می‌گوید.

نهادهای زیر مجموعه رهبری مالیات می‌دهند
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی گفت: همچنین یك فضاسازی بر علیه نهادهای زیر مجموعه رهبری ایجاد می‌كنند و می‌گویند این نهادها مالیات نمی‌دهند، در صورتی كه دروغ است؛ هر جایی كه به شكلی وصل به نهاد رهبری است مورد هجمه قرار می‌دهند چون چیزی بر علیه رهبری ندارند لذا هر كسی وابسته به نهاد رهبری است مورد هجمه قرار می‌دهند.
وی با تأكید بر اینكه هم آستان قدس رضوی و هم همه تشكیلاتی كه مربوط به رهبری است، مالیات می‌دهند، گفت: هیچكس نباید از مالیات فرار كند و كشور باید با مالیات اداره شود و كسی كه بخواهد از زیر بار آن فرار كند، مثل دزد سر گردنه است لذا این فرهنگ را برای مردم جا بیندازیم كه اگر امنیت و خدماتی وجود دارد از بركت همین مالیات است و این‌ها را باید نهادینه كنیم و به صورت یك گفتمان درآوریم و كسی بهانه نیاورد و به هر شكلی از زیر بار مالیات فرار كند و این هم مثل زكات است.

دشمن یك خط تخریبی را برای بی‌اعتبار كردن نظام دنبال می‌كند
تقوی با بیان اینكه امروز به فساد مسئولان در فضای مجازی دامن زده می‌شود، آن را یك خط تخریبی برای بی‌اعتبار كردن نظام دانست و بر لزوم هوشمندی و آگاهی در این شرایط تأكید كرد و گفت: از ویژگی فرهیختگان این است كه زمان شناس هستند یعنی تحولات زمان و طرح‌های دشمنان را می‌شناسند.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی تأكید كرد: ما در یك جنگ قرار داریم و جنگ هم تعارف ندارد؛ جنگ از صحنه نظامی به صحنه اقتصادی آمده است و باید شرایط زندگی ما شرایط جنگی باشد یعنی مصرف ما باید مدیریت شود و نباید هر طور دلمان بخواهد مصرف كنیم زیرا اسراف حرام است.
وی با تأكید بر اینكه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلكه درست مصرف كردن است، گفت: ما باید توجه داشته باشیم اشرافی‌گری و این‌گونه مسائل در هیچ زمانی مناسب نیست؛ چیزهایی كه ضرورت ندارد و برخی از كارها و برنامه‌ها باید جمع كنیم و در عوض بهره‌وری را بالا ببریم.

استقلال عزتمندانه همان آرمان اسلام و انقلاب است
تقوی بیان كرد: شرایط ما شرایط تحریم است لذا باید روی پای خود عزتمندانه بایستیم و این چیزی است كه اسلام، انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری از ما می‌خواهند بنابراین همه اعم از دولت، ملت بخش خصوصی و تعاونی دست به دست هم دهیم و برنامه‌ریزی‌هایی متناسب با جنگ اقتصادی انجام است.
وی با یادآوری اینكه مقام معظم رهبری از واژه جنگ اقتصادی استفاده كرده‌اند، گفت: در این جنگ، اقتصاد مقاومتی در برابر طرح‌های دشمن قرار دارد و با استفاده از آن باید طرح‌های دشمن را خنثی كنیم.

نباید انتظارات و توقعات مردم را بالا ببریم
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی همچنین تأكید كرد كه نباید انتظارات و توقعات مردم را بالا ببریم و ادامه داد: یكی از جفاهایی كه در انتخابات مختلف اعم از شورای شهر، مجلس و ریاست جمهموری انجام می‌شود این است كه كاندیداها وعده می‌دهند و توقعات بالا می‌برند اما امكانات كشور نمی‌تواند ما را به آنجا برساند و مردم هم ناراضی می‌شوند و نظام لطمه می‌خورد.
وی با تأكید بر اینكه این نظام برآمده از خون شهداست، گفت: خدمات و زحمات زیادی در این نظام انجام شده است اما چرا مردم راضی نیستند چون بد تبلیغ می‌كنیم و داریم توقعات را بالا می‌بریم.

زكات یك واجب چند جانبه است
تقوی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث زكات اشاره كرد و گفت: زكات یك واجب چند جانبه است و در جهت فقرزدایی كمك می‌كند و فعالیت در عرصه زكات در حقیقت فعالیت در حوزه حاكمیت است یعنی مأموران زكات در حقیقت سربازان ولایت هستند كه در حوزه ولی امر از موضع حاكمیت برای دریافت زكات به سراغ مردم می‌روند.
رئیس شورای عالی زكات با بیان اینكه پرداخت زكات موجب تقویت حاكمیت می‌شود، گفت: زكات عامل تربیت است؛ بخشی از مسائل تربیتی را از طریق زكات انجام می‌دهیم؛ زیرا كسی كه یكسال زحمت كشیده و سهم زكات خود را جدا می‌كند یعنی بر حرص و طمع غلبه كرده است و مال خود را در اختیار فقرا قرار می‌دهد و آیا این تربیت‌كننده نیست؛ بهترین عامل تربیت، عمل به مسائل تربیتی است.
وی با تصریح اینكه زكات سرمایه الهی است كه پیام سیاسی هم دارد، گفت: زكات برای تألیف قلوب و حلال مشكلات اجتماعی هم هست لذا باید به آن توجه كنیم.
تقوی در ادامه با طرح این سئوال چه كسی باید زكات دهد؟ گفت: آن كسی كه مالش به حد نصاب رسیده باشد، زكات باید پرداخت كند، پس باید كشاورزی رونق پیدا كند تا زكات بده داشته باشیم؛ كسی كه فقیر است نمی‌تواند زكات دهد؛ پس ما می‌توانیم سراغ كسانی برویم كه كشت و دام و اشتغال آن‌ها در این بخش به نتیجه رسیده است لذا كشاورزی را تقویت كنیم تا زكات بیشتر شود.

كشاورزی از اركان اقتصاد مقاومتی است
وی، كشاورزی را یكی از اركان اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: كشاورزی استقلال كشور را تضمین می‌كند؛ وابستگی اقتصاد به كشاورزی می‌تواند ما را در استقلالمان تقویت كند.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی خواستار رسیدگی به مشكلات كشاورزی از سوی مجلس و دولت شد و گفت: در این جنگ اقتصادی، نگاه جهادی و مدیر جهادی و ضوابط جهادی می‌خواهیم البته منظور از ضوابط جهادی، بی قانونی نیست بلكه منظور روان كردن كارهاست كه باید با حركت‌های جهادی كار را به پیش ببریم.

تلاش برای احیای جهادسازندگی در جهاد كشاورزی
وی همچنین گفت: در طی این چند ماهی كه به سازمان جهاد كشاورزی آمده‌ام حركت‌هایی را آغاز كرده‌ام تا بتوانیم جهاد سازندگی را در جهاد كشاورزی احیا كنیم و اصولاٌ رهبر معظم انقلاب هم از همان ابتدا از تلفیق جهاد كشاورزی و جهاد سازندگی مخالف بود.

لزوم ساماندهی 15 هزار گروه جهادی در كشور
تقوی ادامه داد: حدود 15 هزار گروه جهادی در استان‌ها دارند تلاش می‌كنند؛ این‌ها باید ساماندهی شوند البته ما نمی‌خواهیم باری به دولت اضافه كنیم بلكه از نیروهای بسیار زیاد مردمی می‌خواهیم استفاده كنیم و می‌خواهیم دو بال سپاه و جهاد انقلاب اسلامی كه از ابتدا وجود داشت را با هم احیا كنیم آن هم با روحیه و حركت‌های كار را به پیش ببریم.
انتهای پیام

نظر شما