شناسهٔ خبر: 26799359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ایجاد شهرک های گردشگری در شمال کشور/ وضعیت «زیارت» اسفبار است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق مصوبه شهریورماه سال گذشته هیئت وزیران در مدت ۶ ماه می بایست ظرفیت های موجود به ویژه استان های شمالی برای ایجاد شهرک های گردشگری و دهکده های جدید شناسایی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حبیب اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، امروز (27 تیر) در جلسه شورای برنامه ریزی استان گلستان گفت: امروز در اطراف کلان شهرها و به ویژه در استان های شمالی شاهد دست اندازی و تعرض به اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم.

 

وی افزود: بخش زیادی از این اراضی کشاورزی برای پوشش تقاضای اسکان موقت یا خانه دوم تغییر کاربری داده اند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: شهریور ماه سال گذشته برای ساماندهی این اوضاع و ایجاد شهرک های گردشگری و دهکده های جدید، هیئت وزیران مصوبه ای داشت که باید ظرف 6 ماه اراضی مناسب برای این کار به ویژه در استان های شمالی شناسایی شود.

 

وی گفت: با این کار آسیب کمتری به محیط زیست وارد می شود و توسعه استان هایی مانند گلستان نیز با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

 

طاهرخانی افزود: روزگذشته بازدیدی از محور زیارت داشتم، وضعیت ساخت و سازها و تغییرکاربری ها در این روستا اسفبار است و داریم یک ذخیره گاه و فرصت محیط زیستی را از دست می دهیم.

 

نظر شما