شناسهٔ خبر: 26799333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساماندهی معتادان مهمترین راهبرد بهزیستی است

شهرری - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: ساماندهی و درمان معتادان با حفظ کرامت انسانی و رعایت اصول اخلاقی از مهمترین راهبردهای بهزیستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، داریوش بیات نژاد روز چهارشنبه در مراسم کلنگ زنی فاز دوم مرکز نگهداری معتادین متجاهر شفق در کهریزک افزود: نگهداری معتادان در گذشته بر عهده قوه قضاییه بود ولی از سال گذشته این مسئولیت بر عهده بهزیستی محول شده است.
وی با بیان اینکه یک شخص معتاد مجموعه ای از افراد جامعه و خانواده را درگیر می کند، افزود: توانمند سازی معتادان در کسب درآمد و معیشت مهمترین برنامه بهزیستی در کمپ های ترک اعتیاد است تا خانواده های هم از شر این بلای خانمانسوز در امان باشند.
بیات نژاد ادامه داد: کارگاه های اشتغال و کارآموزی معتادان در کمپ های ترک اعتیاد استان تهران در حال آموزش حرفه های مختلف به مددجویان است تا این افراد پس از رهایی با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور یابند.
وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های متولی در امر اعتیاد وظیفه قانونی و شرعی برای کمک به این قشر آسیب دیده را دارند اظهار داشت: فرهنگ کار تیمی باید در میان مسئولان استانی و کشور نهادینه شود، تا رضایت مردم که هدف اصلی حاکمیت است در جامعه نمود پیدا کند.
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه درمان اعتیاد کار طاقت فرسایی است، گفت: درمان معتادان فقط به وسیله گذشت و ایثار مسئولان و کارکنان این سازمان و کمپ های ترک اعتیاد محیا می شود.
هدایت الله جمالی پور ادامه داد: هر چند که ریشه کنی اعتیاد یک وظیفه همگانی است ولی وظیفه سازمانی برخورد با مواد مخدر و نگهداری از معتادان برعهده قوه قضاییه، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، اطلاعات و بهزیستی است.
وی تصریح کرد: اصحاب رسانه در حوزه آشنایی مردم با مواد مخدر جدید باید با قدرت وارد شوند و تمامی آحاد جامعه را نسبت به آن حساس کنند.
جمالی پور با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد درمانگاه و کلینیک محسوب می شوند، عنوان کرد: این مراکز در وهله اول حقوق معتادان را با برخورد مناسب تامین کنند و سپس به درمان بپردازند.
مراسم کلنگ زنی فاز دوم مرکز نگهداری معتادین متجاهر شفق امروز چهارشنبه با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری، مدیر کل بهزیستی استان تهران و جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، مدیریت مرکز نگهدار معتادان متجاهر شفق در سال 96 از شورای مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی شهرستان ری واگذار شد، زمین فاز اول این کمپ 30 هزار متر مربع است که 4 هزار متر مربع زیربنا، 2 هزار و 500 متر مربع نیز سالن نگهداری از معتادان را دارد و در حال حاضر 800 معتاد متجاهر در این کمپ در حال درمان هستند.
عملیات عمرانی فاز دوم مرکز شفق نیز با ظرفیت 300 نفر و با مساحت 6 هزار متر مربع که متشکل از سالن های چند منظوره برای ایجاد کارگاه های آموزشی از امروز آغاز شد.
3218/6003

نظر شما