شناسهٔ خبر: 26799327 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در نشست رسیدگی به مشکل رانندگان عنوان شد

تأکید بر تسریع در تخصیص ارز رانندگان ترانزیتی

در نشست رسیدگی به مشکلات تأمین ارز مورد نیاز شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت، مقرر شد ارز مورد نیاز رانندگان ترانزیت از طریق شعب فعال در استان‌‌ها و پایانه‌های مرزی پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نشست رسیدگی به مشکلات مربوط به تأمین ارز مورد نیاز شرکت‌ها و رانندگان فعال در بخش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت با حضور نماینده بانک مرکزی، نمایندگان بانک‌های عامل‌ و نماینده انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌‌المللی در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل دفتر حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت سازمان راهداری، ‌بر ضرورت رسیدگی فوری و با جدیت نسبت به تأمین ارز مورد نیاز رانندگان جهت جابه‌جایی کالاهای ترانزیتی به مقصد کشورهای مورد نظر تاکید کرد.

رضا نفیسی افزود: پس از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های عامل و ارایه ساز و کار اجرایی تخصیص ارز به شرکت‌ها و رانندگان، تاکنون چندین جلسه با حضور مدیران امور بین‌المللی پنج بانک عامل (ملت، تجارت، ملی، پارسیان و سامان) برگزار شده است.

وی افزود:‌ وب سرویس‌های مورد درخواست بانک‌های عامل که در جلسات مشترک قبلی در خصوص آنها به تفاهم رسیده‌ایم در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است؛ تعدادی از بانک‌ها در حال حاضر به‌صورت تستی از آنها استفاده می‌کنند ولی تاکنون باوجود سپری شدن مدت زمان سه ماه رانندگان موفق به دریافت ارز نشده‌اند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری تصریح کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و رسیدگی به مشکلات ارزی رانندگان، در این نشست مقرر شد، تا بانک‌های عامل هرچه سریع‌تر فاز عملیاتی اجرای سامانه را آغاز و از طریق شعب فعال در استان‌‌ها و پایانه‌های مرزی، ارز مورد نیاز رانندگان را پرداخت کنند.

نفیسی یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 30 هزار راننده در بخش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت فعالیت دارند که سالانه به طور متوسط 400 الی 500 هزار تردد در این بخش به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ب

برچسب‌ها:

نظر شما