شناسهٔ خبر: 26799188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبرداد؛

خسارت کشاورزان آبادان و خرمشهر پرداخت می شود+ببینید

کیخسرو چنگلوایی گفت: بعد از کارشناسی نهایی، خسارت کشاورزان آبادان و خرمشهر پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، کیخسرو چنگلوایی رئیس جهاد کشاورزی خوزستان با اعلام این خبر، گفت : هفته آینده به آبادان و خرمشهر سفر می کنم تا از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزان و میزان خسارت های وارده قرار گرفته و پس از بررسی برای رفع مشکلات پیش آمده و موجود با کارشناسان همراه به برنامه ریزی و ارائه راهکار می پردازیم.

وی گفت: آب رها سازی شده از سد دز و گتوند به بهمنشیر رسیده که مقداری از مشکل کم آبی نخیلات را برطرف می کند. درحال حاضر به دلیل شور شدن بیش از حد خاک، بازگشت به شرایط عادی اندکی زمان بر است و باید چند روزی فرصت داده شود تا آب در اراضی جریان یافته و شوری خاک را برطرف کند.

چنگلوائی افزود: خسارت کشاورزان آبادانی و خرمشهری که ناشی از شوری بیش از حد آب رخ داده است، پس از برآورد نهایی کارشناسان، توسط بیمه پرداخت می شود.

لازم به ذکر است که بیش از 2 میلیون از نخلستان های آبادان و خرمشهر به دلیل EC بالای آب و شوری بیش از حد در معرض نابودی قرار دارند.

همچنین سه روز قبل استاندار خوزستان در راس هیاتی از روستاهای آبادان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات پیش آمده قرار گرفت. در همین راستا از مطالبات مهم کشاورزان در این دیدار، آبیاری نخیلات و برآورد خسارات وارد بود که استاندار قول پیگیری آن را داده بود.

 

 

نظر شما