شناسهٔ خبر: 26798893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی مشهد خبر داد:

استفاده از پساب فاضلاب به جای آب شرب در فضای سبز مشهد

مشهد-رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی مشهد از جایگزینی پساب فاضلاب با آب شرب برای آبیاری فضای سبز مشهد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حاجیان شهری ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات و برنامه های کمیسیون خدمات شهری شورای شهر برگزار شد اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده در حوزه پارک ها و فضای سبز، عمده فعالیت های ما در بحث کاهش مصرف آب و استفاده از گونه های که نیاز به مصرف آب کمتری دارند است.

وی افزود: امروز بخشی از تامین منابع آب فضای شهری از آب شرب استفاده می شود  و ما در نظر داریم به سمتی برویم که به جای آب شرب، از پساب فاضلاب های تصفیه شده استفاده کنیم.میزان نیاز آبی در فضای شهری سالانه ۲۲ تا ۲۳ میلیون متر مکعب است که طبق آخرین آمار ۲/۵ میلیون آن متعلق به آب شرب است و این مقدار از سهم ۱۰ درصدی آب شرب در تامین نیاز آبی فضای شهری خبر می دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی مشهدتصریح کرد:قبلا گفته می شد که مشهد گران اداره می شود به همین دلیل یکی از مهم ترین فعالیت های ما، کاهش هزینه ها در مدیریت خدمات شهری است.ما برای حل و بررسی این موضوع از طریق سازمان فاوا اقدام به محاسبه سطوح خدمات رفت و روب در مشهد کردیم و با اختلافی ۱۷ میلیونی مواجه شدیم که البته شهرداری معتقد بود نحوه رفت و روب با آنچه فاوا محاسبه کرده تفاوت دارد.

حاجیان شهری با تاکید بر استفاده از انرژی های پاک گفت: برای حمایت از انرژی های پاک که یکی از سیاست های محیط زیست است، بازدید از یک شرکت دانش بنیان در جاده میامی داشتیم تا حمایت معنوی خود را به این افراد اعلام کنیم .اگر بتوانیم در فضای شهر نیز از این پنل های خورشیدی استفاده کنیم، بخش عمده ای از مصارف برق تامین می شود.

وی بیان کرد: در حوزه پسماند برخی از کشور ها در ازای دریافت زباله از مردم  هزینه دریافت می کنند اما در کشور ما شهرداری باید هزینه کند و پسماند را جمع آوری و دفع کند. به منظور تسهیل این فرآیند، یکی از تاکیدات ما در کمیسیون این است که به سمت فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا پیش برویم چراکه روزانه بیش از دو هزار تن زباله در مشهد جمع آوری و دفع می شود. سیاست ما در بحث جداسازی و اجرای قانون پسماند در حوزه مدیریت شهری است تا بتوانیم از این طلای کثیف درآمد کسب کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی مشهد گفت: میزان بازیافت زباله خشک باید تا ۳۴ درصد افزایش پیدا کند و برای تحقق این موضوع باید علاوه بر آموزش های لازم، مشوق های لازم را هم به مردم بدهیم و امکان جدا سازی زباله را برای آن ها فراهم کنیم.

حاجیان ادامه داد: هم اکنون ۵۰ ایستگاه آتش نشانی در مشهد وجود دارد که مطابق استاندارد ها برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه لازم است و با این معیار حدود ۱۶ ایستگاه  کمبود داریم که مسئله ای قابل توجه است. برای تامین این کمبود چند سالی است که به سمت واگذاری ایستگاه های آتش نشانی به بخش خصوصی حرکت کرده ایم اما مشکلات زیادی در این راه وجود دارد.

وی در خصوص اداره آرامستان های مشهد گفت: در آرامستان رضوان که توسط شهرداری احداث شده است تمامی امکانات دفع اموات در نظر گرفته شده و مسیر رفت آمد نیز در دست احداث است و قرار بر این است که عملیات آن طی ۸ ماهه آینده انجام شود. از زمان احداث این آرامستان تا کنون ۴۰۰ جنازه در آن دفن شدهکه بیشتر این افراد بلا صاحب بوده اند.ما باید به این سمت حرکت کنیم که مردم  به استفاده از این امکان تشویق شوند.

نظر شما