شناسهٔ خبر: 26798637 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

میزان گزارش می‌دهد

دپوی لوازم خانگی در انبارهای تهران/ استیصال یک پدر از عدم فروش کالا برای تهیه جهیزیه دخترش/ انبار‌های شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده لوازم خانگی زیرذره بین گشت‌ تعزیزات

خبرگزاری میزان- مرد مسنی که برای خرید لوازم خانگی جهیزیه دخترش به بازار آمده بود با چهره‌ای مستاصل می‌گوید: برای خرید جهیزیه دخترم چند وقت است که به بازار مراجعه می‌کنم، اما هر جا می‌روم کالا نمی‌فروشند و من مستاصل هستم و نمی‌دانم تا مراسم ازدواج دخترم از کجا لوازم آن را تهیه کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به منظور بازرسی و کنترل بر بازار فروش لوازم خانگی و مبارزه با تخلفات، گشت تعزیرات حکومتی تهران امروز در سه راه امین حضور، حاضر شد.

در این گشت مسئولین سازمان تعزیرات در پاساژ خلیج فارس ضمن بازدید از روند خرید و فروش لوازم خانگی با فروشندگان گفت‌وگو کردند و از نزدیک در جریان تخلفات و مشکلات مردم و فروشندگان قرار گرفتند.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات که در این جمع حضور داشت گفت: هدف ما از این گشت در راستای اجرای مصوبات ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای کلی کالا‌های وارداتی با نرخ رسمی مصوب و تولید کنندگان دریافت کننده ارز دولتی برای تولید و ارائه محصول به بازاراست.

سخنگوی سازمان تعزیرات می‌گوید: امروز در حوزه لوازم خانگی به بازار آمدیم تا به وارد کنندگان و تولیدکنندگان هشدار بدهیم برای ارائه محصولات به عرضه و در اختیار گذاشتن این محصولات به سطح خرده فروشی اقدامات لازم را انجام بدهند.

بسیاری از لوازم خانگی دپوی شده و در سطح عرضه توزیع نمی‌شود / استیصال پدری که برای تهیه لوازم خانگی جهیزیه در بازار حضور داشت/ انبار‌های شرکت تولید کننده و وارد کننده لوازم خانگی زیرذره بین گشت‌های تعزیزات

رایگانی همچنین تاکید کرد: ما می‌خواهیم بدانیم چه اتفاقی افتاده که شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده که تا ۲ الی ۳ ماه قبل با تبلیغات گسترده در رسانه‌ها اقدام به شرایط اقساطی فروش می‌کردند در حال حاضر و در وضعیت موجود حرف از فروش سبدی محصولات می‌زنند و عملا از ارائه محصول به بازار خودداری می‌کنند.

انبار‌های شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده لوازم خانگی زیرذره بین گشت‌های تعزیزات

وی گفت: تک تک انبار‌های شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده از امروز در معرض گشت‌های مشترک تعزیزات قرار می‌گیرد و مردم گرانفروشی سبدی را به سازمان تعزیرات، سازمان حمایت و سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش بدهند تا به عنوان فروش اجباری اقدام به تشکیل پرونده تخلفاتی گردد.

همچنین بهمن حسن بیگی معاون حقوقی و رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در حاشیه این گشت بیان کرد اخبار زیادی به ما رسیده مبنی بر اینکه افرادی به عنوان دلال واسط بعضی از اشخاص هستند که باید کالا از شرکت، تولید کننده یا واردکننده در سطح خرده فروشی عرضه کنند در حالیکه این کالا‌ها در بسیاری از نقاط یا انبار‌ها دپو شده است.

بسیاری از لوازم خانگی دپوی شده و در سطح عرضه توزیع نمی‌شود / استیصال پدری که برای تهیه لوازم خانگی جهیزیه در بازار حضور داشت/ انبار‌های شرکت تولید کننده و وارد کننده لوازم خانگی زیرذره بین گشت‌های تعزیزات

حسن بیگی می‌گوید: طبق اطلاعات رسیده خیلی از لوازم خانگی در شورآباد کهریزک و در انبار چایی دپو شده است، این موضوع ما را بر آن داشت گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران را برای نظارت بر عرضه و توزیع لوازم خانگی آن چه که در داخل تولید می‌شود و آنچه با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده باید در سطح عرضه به مردم و مصرف کنندگان توزیع گردد.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: این افراد با سوءنیت قصد گرانفروشی دارند در حالیکه قانون برای برخورد با این متخلفین راهکار در نظر گرفته است.

وی تاکید کرده است: این کالاها باید با نرخ مصوب سازمان حمایت از مصرف کنندگان که برای تولیدکننده داخلی و وارد کنندگان در نظر گرفته و با درصد سود قانونی باید به دست مصرف کننده برسد و این کالا‌ها باید در سطح عرضه موجود باشد، گزارشات گشت امروز مبنایی است که نشان می‌دهد خیلی از کالا‌ها دپو شده است و در سطح عرضه توزیع نمی‌شود و افرادی که دلال هستند و قصد سودجویی دارند در بسیاری از انبار‌ها کالای خود را مخفی کرده‌اند و مطمئنا این یک اخطار قانونی است و گشت مشترک به صورت سرزده این انبار‌ها را مورد رصد قرار خواهد داد.‌

حسن بیگی می‌گوید: با توجه به اینکه شرکت‌ها و عمده فروش‌ها باید موجودی خود را ماهانه به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند تا بر اساس آن در میزان تولید، فروش و عرضه به قیمت مصوب تاثیر گذار باشد، اما می‌بینیم این اقدام افزایش قیمت مصرف کننده را به دنبال داشته و افرادی که متخلف هستند با این اقدام قصد اضرار به مصرف کننده و اخلال در نظام اقتصادی دارند.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران ضمن اشاره به اینکه انبوهی از لوازم خانگی در اطراف تهران دپو شده است، بیان کرد: طبق اطلاعات رسیده از تعزیرات حکومتی یک شهرستان، یکی از این انبار‌ها کشف شد و با توجه به اینکه اعلام کردند این انبار کالای قاچاق است اگر مدرک قانونی هم داشته باشد، اما در خصوص عرضه این کالا به نرخ رسمی باید به قیمت مصوب در سطح عرضه، توزیع انجام شود.

در این لحظه یک تولید کننده داخلی که در جمع افراد پاساژ حضور داشت از مشکلات فروش صحبت کرد و گفت: کالا در سطح بازار موجود نیست در حالیکه تولید داخلی موجود است، اما برخی از کالا‌هایی که قطعه ندارند تا حدودی تولید نمی‌شود چرا که این قطعات وارداتی است.

مرد مسنی که برای خرید لوازم خانگی جهیزیه دخترش به بازار آمده بود با چهره‌ای مستاصل می‌گوید: برای خرید جهیزیه دخترم چند وقت است که به بازار مراجعه می‌کنم، اما هر جا می‌روم کالا نمی‌فروشند و من مستاصل هستم و نمی‌دانم تا مراسم ازدواج دخترم از کجا لوازم آن را تهیه کنم.

بسیاری از لوازم خانگی دپوی شده و در سطح عرضه توزیع نمی‌شود / استیصال پدری که برای تهیه لوازم خانگی جهیزیه در بازار حضور داشت/ انبار‌های شرکت تولید کننده و وارد کننده لوازم خانگی زیرذره بین گشت‌های تعزیزات

از سویی مردم و کسبه از وضعیت نابسامان بازار لوازم خانگی گلایه داشتند و هر کدام مسائل خود را به مسئولین گشت انتقال می‌دادند و مسئولین تعزیرات ضمن استماع سخنان آنان به برخورد جدی با دلالان و هشدار به متخلفین تاکید می‌کردند.

گزارش از فاطمه خسرونژاد

انتهای پیام/

 

نظر شما