شناسهٔ خبر: 26798618 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

اختلاف ۴۰۰درصدی قیمت در سوپر میوه‌های تهران با میادین‌تره‌بار!

مدیرعامل سازمان میادین میوه وتره‌بار کشور از عرضه میوه با قیمت نجومی در برخی از مغاره‌های میوه فروشی شهر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عبدالحسین رحیمی، در واکنش به خبر اخذ کرایه نجومی از غرفه‌داران و عرضه میوه بی‌کیفیت در بازار میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران گفت: قیمت پایه واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار مصوب شورای شهر تهران است و میادین از طریق مزایده غرفه‌ها را به بهره‌برداران واگذار می‌کنند و ما نقشی در میزان قیمت اجاره‌ها نداریم در عین حال هیچ غرفه‌داری نیز اجاره نجومی دریافت نمی‌کند.

وی در ارتباط با خبر پس دادن برخی غرفه‌ها از سوی غرفه‌داران در اثر کرایه بالا نیز اظهار کرد: تاکنون هیچ غرفه‌داری غرفه‌اش را پس نداده است. ممکن است ما براثر عدم رعایت قوانین انضباطی که آن هم مصوب شورای شهر است از سوی غرفه‌دار، آن را پس بگیریم که البته در موارد معدود و بعد از چندبار تذکر دادن این اتفاق می‌افتد.

رحیمی اضافه کرد: البته ما 245 بازار در سطح تهران داریم و ممکن است در برخی از آن‌ها میوه بی‌کیفیت ارائه شود که شهروندان می‌توانند با مراجعه به دفتر روسای میادین گزارش دهند.

رحیمی با اشاره به وضعیت غیرعادی تولید و عرضه میوه گفت: به دلیل ریختن شکوفه‌های درختان میوه بر اثر تگرگ و سرمای ابتدای سال میزان میوه به شدت کاهش و قیمت افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر وضعیت قیمت میوه نرمال نیست.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران همچنین از قیمت نجومی میوه در برخی از بازارهای آزاد مناطق بالای شهر تهران خبر داد، اظهار کرد: در برخی سوپر میوه‌های شمال شهر تهران، انواع میوه به قیمت نجومی عرضه می‌شود؛ برای مثال لیمو ترش سنگی در بازار میوه و تره‌بار 6هزار و 500تومن است اما در سوپر میوه‌ای در منطقه فرمانیه با قیمت 35هزار تومن به فروش می‌رسد، این یعنی اختلاف 438درصدی با قیمت لیمو در میادین که خلا نظارت را نشان می‌دهد.

نظر شما