شناسهٔ خبر: 26798243 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اسپانیا، رژیم صهیونیستی را تحریم کرد

جنبش (BDS) اعلام کرد: شهرهای اسپانیا با اعلام همبستگی با فلسطین، تحریم رژیم صهیونیستی را تصویب کردند و خواستار تحریم نظامی کامل این رژیم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رای الیوم، جنبش جهانی تحریم اسرائیل(BDS) در گزارش رسمی درباره دستاوردهای این جنبش گفت: شهرهای بزرگ در اسپانیا در طول ماه گذشته حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و کشتار این رژیم ضد غزه را محکوم کردند.

 

در گزارش آمده است: شهرداری مادرید اسپانیا استفاده کورکورانه زور و خشونت نیروهای اشغالگر ضد ملت فلسطین را محکوم کردند و خواستار اتخاذ تصمیمی برای پایان محاصره غیرقانونی بیش از دو میلیون فلسطینی در غزه شدند.


براساس این گزارش، بارسلونا دومین شهر بزرگ در اسپانیا از پیام فلسطین برای توقف مسلح کردن رژیم صهیونیستی حمایت کرد و شهرداری بارسلونا با اکثریت آرا به اعمال تحریم نظامی کامل رژیم صهیونیستی رای دادند و دولت اسپانیا برای تضمین اجرای آن تشویق کردند.

 

این گزارش می افزاید: والنسیا نیز از جنبش تحریم (BDS) به صراحت از حقوق فلسطین حمایت می کند و شهرهای دیگر اسپانیا و سراسر جهان در کنار این جنبش از ملت مظلوم فلسطین پشتیبانی می کنند.

 

شورای شهر پامپلونا نیز حکمی مبنی بر حق پناهندگان فلسطینی به بازگشت به سرزمین شان را صادر کردند و از دولت اسپانیا و اتحادیه اروپا خواست تا تحریم های بر رژیم صهیونیستی اعمال کنند و روابط دیپلماتیکی را با این رژیم قطع کنند.

 

همچنین با تظاهرکنندگان فلسطین در راهیپمایی بازگشت بزرگ در غزه اعلام همبستگی کردند و به شدت کشتار بیش از صدها فلسطینی و زخمی شدن هزاران نفر به دست ارتش صهیونیستی را محکوم کردند.

 

شهرهای تیراسا و بادالونا- سومین و چهارمین شهر بزرگ کاتولونیا- از دولت اسپانیا خواستند مسلح کردن رژیم صهیونیستی در راستای کشتار اخیر فلسطینی ها در غزه  نقض حقوق بشر در فلسطین را متوقف کنند و کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا و خارج از آن را به تحریم نظامی این رژیم تشویق کردند.

نظر شما