شناسهٔ خبر: 26797731 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دانشگاه آزاد: برگزاری هرگونه اردوی مختلط و کنسرت در دانشگاه ممنوع است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به ابلاغ بخشنامه هشت ماده‌ای فرهنگی به تمامی واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه، گفت: طبق این بخشنامه، برگزاری هرگونه اردوی مختلط و کنسرت در دانشگاه ممنوع است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
ابراهیم کلانتری در  آیین ابلاغ احکام اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور مهدی هاشمیان معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: در دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی، بسیاری از کارها و برنامه ها در راستای امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود.

وی ادامه داد: در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان با همه وجود تلاش می کنند تا از ارزش های الهی، انسانی و انقلابی مراقبت و آنها را در بدنه دانشگاه نهادینه کنند.

کلانتری یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی، دستگاه بزرگی است که می تواند علاوه بر عرصه آموزش عالی، در الگوسازی برای فضای داخل و خارج کشور نیز نقش مهمی داشته و موثر باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امر به معروف و نهی از منکر، دو فریضه بزرگ الهی است که در آنها بحث های متعددی وجود دارد. این در حالی است که در دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی، بسیاری از کارها و برنامه ها در راستای همین موضوع انجام می شود.

کلانتری با اشاره به ابلاغ بخشنامه هشت ماده‌ای فرهنگی به تمامی واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه، یادآور شد: طبق این بخشنامه، برگزاری هرگونه اردوی مختلط و کنسرت در دانشگاه ممنوع است. همچنین آیین نامه عفاف و پوشش در راستای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، پس از ساعت ها بررسی کارشناسی، تدوین و بومی سازی شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: نخستین ماموریتی که مقام معظم رهبری به دکتر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی محول کرده، تحول در امور فرهنگی دانشگاه است. همین موضوع، یعنی پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی به دانشگاه تراز انقلاب تبدیل و به عنوان الگویی شایسته برای فضای آموزش عالی کشور مطرح شود، گفت: همه تلاش ها بر این اساس است که دانشجو، با عشق و علاقه در فضای معنویت و اخلاق حسنه، فعالیت کند.

آغاز دوران طلایی مدیریتی دانشگاه آزاد با ولایتی و رهبر

در این مراسم  معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن ابلاغ احکام اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر گفت: دوران طلایی مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر فرهاد رهبر و سایر مسئولان خوش نام علمی، فرهنگی و انقلابی، همانند حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی می تواند سرمشق و الگوی فرهنگی تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باشد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، حقوق بنیادین تمامی مردم به شمار می آید و اساسا مکانیزمی است که رفتار حاکمان را تحت نظارت شهروندان قرار می دهد. پذیرفتن این دو نکته، در تأثیر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بسیار مهم است.

هاشمیان، دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی را برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور یک مقطع طلایی دانست و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با پشتوانه ای که اصل هشتم قانون اساسی برای آن تعریف کرده است، امروز در تمامی عرصه ها و دستگاه ها از جمله دولت، دستگاه قضایی و نیروهای مسلح حضور دارد و نقش خود را ایفا می کند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، ادامه داد: در این برهه زمانی نیاز داریم تا دانشگاه ها در این مقوله ورود کنند و با ادبیات تازه و از طریق برگزاری همایش های علمی در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نقشی آفرینی کنند.

وی به تعامل مطلوب ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و عنوان کرد: طبق تفاهم نامه هایی که با وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده بود، 30 همایش علمی با 30 موضوع درباره امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه های سراسر کشور برگزار کردیم.

هاشمیان اظهار داشت: امروز نیاز داریم که برای گسترش و توسعه امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ سازی را در دستور کار قرار دهیم و این حوزه را برای مخاطبان جذاب کنیم. در گام بعدی نیز باید به الگو سازی در جامعه و علمی سازی بحث امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم.

در پایان این نشست، معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، احکام اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

طبق این ابلاغیه، ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی به عنوان رئیس و عباسعلی رستمی ثانی، معاون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به عنوان دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد انتخاب شدند.

منبع: ایسنا

نظر شما