شناسهٔ خبر: 26797670 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

خودروساز چینی: نگران از دست رفتن بازار خود در ایران نیستیم

مدیر یک شرکت خودروساز چینی و از شریکان تجاری سایپااعلام کرد: این شرکت با وجود حضور برندهای مختلف خودرویی در ایران پس از برجام، نسبت به حفظ بازار خود در جمهوری اسلامی ایران مطمئن است و بابت از دست رفتن بازارها نگرانی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خودروی برلیانس که متعلق به یک شرکت خودروسازی چینی است، از ۲ سال پیش در بازار ایران حضور دارد و در شرکت پارس خودرو عضو گروه خودروسازی سایپا مونتاژ می شود.

شرکت پارس خودرو در زمینه انجام تحقیق و توسعه مشترک، داخلی سازی قطعات، انجام توافقنامه برای تشکیل مشارکت انتفاعی (جوینت ونچر) بین سایپا و برلیانس و تنوع بخشی به آپشن ها برای پاسخگویی به نیاز مشتریان، با شرکت برلیانس چین همکاری دارد.

در همین پیوند «دانگ فنگ» (Dong Feng) معاون مدیرعامل در بخش مشاوره حقوقی شرکت برلیانس در نشت خبری در جمع خبرنگاران ایرانی و چینی  افزود: در چند سال گذشته این گروه خودروسازی توانسته بازار بسیار خوبی برای خود در ایران دست و پا کند و با عرضه خودروهای باکیفیت، اعتماد مشتریان ایرانی را جلب کرده است.

وی بیان داشت: با وجود تعدد قراردادهای خودرویی منعقد شده در ایران بین خودروسازان ایرانی و برخی برندهای مشهور نظیر بنز، ولوو، پژو، سیتروئن و رنو، اما به نظر می رسد ایرانی ها به محصولات تولیدی این شرکت اعتماد دارند.

دانگ فنگ تصریح کرد: هرچند شاید در وهله نخست رقابت با این خودروسازان بزرگ سخت به نظر برسد، اما با اعتماد ایجاد شده هیچ نگرانی بابت از دست رفتن بازار خود در ایران نداریم.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت اکنون سالیانه ۸۰ هزار دستگاه خودرو روانه بازار ایران می کند.

 پتانسیل ایران برای تبدیل شدن به هاب صادراتی

معاون مدیرعامل در بخش مشاوره حقوقی شرکت برلیانس در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا در خصوص تبدیل کردن ایران به مرکز منطقه ای صادراتی (هاب) این شرکت در بازار 400 میلیونی منطقه خاورمیانه و آسیای میانه، تاکید کرد: بطور قطع و یقین قابلیت لازم برای صادرات تولیدات این شرکت در کشورهای همسایه ایران وجود دارد و ایرانی ها نیز از توان فنی لازم برای تحقق این مهم برخوردارند؛ اما نیازمند بررسی های بیشتر است.

به گفته این مقام مسئول چینی، از چهار سال پیش و با مطرح شدن طرح «یک کمربند- یک جاده» از سوی رئیس جمهوری چین، این گروه خودروسازی در راستای درک عمیق تری از همکاری ها با شرکت های ایرانی گام برداشته است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری چین در سفر سال ۲۰۱۶ میلادی به تهران (بهمن ماه ۱۳۹۴) بر افزایش روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه های فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد که تحکیم روابط ۲ کشور را در قالب طرح «یک کمربند- یک جاده» میسر دانست.

دانگ فنگ ادامه داد: در همین پیوند حمایت شرکت بی.ام. دابلیوی آلمان از این گروه خودروسازی در سال های گذشته تاثیر شگرفی بر توسعه و پیشرفت آن، همچنین پرورش تعداد زیادی از پرسنل و کارکنان برلیانس، ایجاد نوآوری و ارتقای کیفی محصولات داشته است.

تنها شریک تجاری بی. ام. دابلیو در سرتاسر جهان شرکت برلیانس چین است.

وی گفت: این گروه خودروسازی تاکنون تاثیر بسزایی در رونق بازار چین داشته که دلیل اصلی آن جلب اعتماد بازارهای خارجی با ارائه محصولات باکیفیت است که معرفی فناوری های پیشرفته همراه با سرمایه گذاری مشترک با برند بی. ام. دابلیو در این موفقیت ها تاثیرگذار بوده است.

وی یادآوری کرد: برلیانس از سال ۲۰۰۶ برای صادرات محصولات تولیدی خود گام برداشته و پروژه صادرات به ایران از سال ۲۰۱۰ کلید خورد.

معاون مدیرعامل در بخش مشاوره حقوقی شرکت برلیانس بیان کرد: متوجه شدیم ایران از بازار بزرگی برای عرضه خودرو برخوردار است و گروه تولیدی سایپا نیز سابقه ۵۰ ساله در تولید، فروش و ارائه خدمات پس از فروش خودرو دارد؛ بر این اساس و با توجه به پیشرفت صنعتی ایران در سال های گذشته و «ابراز تمایل ایرانی ها برای داشتن شریکی از چین»، همکاری مشترک بین ۲ شرکت شکل گرفت و طرفین با استفاده از نقاط قوت یکدیگر برای تامین نیازمندی های همدیگر گام برداشتند.

به گفته این مسئول چینی، جمهوری اسلامی ایران، کشور دوست و تاثیرگذار در صنعت خودروی چین و سایر صنایع این کشور است. 

پیش تر «علی اصغر خاجی» سفیر ایران در چین با اعلام اینکه روابط تهران و پکن در همه زمینه ها با گسترش قابل توجهی همراه بوده است، از افزایش بیش از ۳۰ درصدی مبادلات تجاری دو کشور در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

شهر شنیانگ معروف به گهواره صنعت چین است که به عنوان شهر شرقی این کشور شناخته می شود.

خودروسازی برلیانس به عنوان یک نیروی فعال در صنعت خودروسازی چین، محصولات خود را به بیش از ۱۰۰ کشور و مناطق مختلف در سرتاسر جهان صادر کرده و می کند.

 

 

نظر شما