شناسهٔ خبر: 26797422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

آشنایی با کوچکترین تانک ایرانی

تانک فوق سبک «فلاق» با وزنی حدود 4 تن در حوزه شناسایی_رزمی کاربرد داشته و قادر به اجرای ماموریت تا شعاع 400 کیلومتری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، نیروی زمینی ارتش متناسب با نوع تهدیدات تانک‌های مختلفی را تمهید کرده و متناسب با شرایط در رزمایش‌ها و مناطق مرزی مورد استفاده قرار داده است.

تانک فوق سبک «فلاق» یکی از دستاوردهای این نیرو است که همزمان با 29 فروردین سال 94 با حضور فرمانده وقت نیروی زمینی در سازمان جهاد خودکفایی نزاجا رونمایی شد و یک سال بعد در رزمایش بیت‌المقدس 28 برای نخستین بار تست عملیاتی شد و سپس در اختیار یگان‌ها قرار گرفت.

سبک بودن تانک «فلاق» و بهره‌گیری از شنی به این تانک امکان حضور در مناطق برفی و ناهمواره را می‌دهد و همچنین سبب مانورپذیری این تانک در میدان نبرد شده است.  تانک فوق سبک نزاجا قادر است در مسیرهای معمولی بیش از 130 کیلومتر در ساعت‎ حرکت کند.

بر روی انتهای سقف «فلاق» تیربار (تیربار 12.7 م.م) نصب شده و همچنین به سامانه اتوماسیون و استاپ لایزر بر روی پلتفرم مجهز است.

آشنایی با کوچکترین تانک ایرانی

آشنایی با کوچکترین تانک ایرانی

تانک «فلاق» با وزن 4 تن قادر به اجرای ماموریت تا شعاع 400 کیلومتری است و به گفته رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی این تانک مجهز به اتوماسیون استابلایزر، دوشکا و سلاح 12.7 است؛ که توسط یک خدمه قابلیت هدف گیری و تیراندازی را دارد.

این تانک فوق سبک از چالاکی و نسبت توان به وزن فوق‌العاده‌ای برخوردار است و قابلیت این را دارد که در مناطق ذوعارضه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

تانک «فلاق» به واسطه سرعت، تحرک و مانورپذیری در حوزه شناسایی منطقه نبرد نیز کاربرد دارد و به همین منظور بیشتر در مناطق مرزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما