شناسهٔ خبر: 26797141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بیجندی خبر داد:

خراسان جنوبی؛ شاگرد اول فاز نخست طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

گروه اجتماعی - معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور گفت: شاگرد اول فاز یک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور خراسان جنوبی بوده به گونه‌ای که گزارش این استان به همه استان‌ها ارسال شد.

صاحب‌خبر -

خراسان جنوبی، شاگرد اول فاز نخست طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور امروز، 27 تیرماه در نشست طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد دانش بنیان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و ریشه‌های انقلاب اسلامی است که همیشه تلاش داشته کارهایی انجام دهد که کمتر مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلفی ورود پیدا کرده و کارهای ارزشمند را انجام داده است، افزود: اولین سازمانی هستیم که قابلیت ورود به حوزه نفت را داریم.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی تصریح کرد: تا زمانی که اقتصاد ما تک محصولی است، باید برای توانمند شدن آن تلاش کنیم که در این راستا پژوهش‌های ارزشمندی را انجام داده‌ایم.

بیجندی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی با راه اندازی خبرگزاری ایسنا به حوزه خبرگزاری ورود و بر اساس جمعیت پویا و فعال دانشجو آنها را واردعرصه خبر کرده و عملکرد خوبی را رقم زده و اولین خبرگزاری در تولید و استناد خبر در داخل و خارج از کشور است. این خبرگزاری به توانمندی دانشجویان کشور وصل بوده و با کمترین هزینه بهترین نوع تولیدی خبر را داشته است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد: خبرگزاری ایکنا نیز در حوزه علوم قرآنی با وسعت زبانی راه‌اندازی و همچنین اولین خبرگزاری علم و فرهنگ را در این مجموعه داشته‌ایم.

بیجندی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف فرهنگی ورود پیدا کرده‌ایم، تصریح کرد: ایسپا معتبرترین رسانه پایش و رصد در سراسر کشور است.

وی یادآور شد: در حوزه آموزشی نیز جهاددانشگاهی به خوبی ورود پیدا کرده و با 2 دانشگاه، 6 مرکز آموزشگاه 42 مرکز علمی کاربردی و 133 مرکز آموزش کوتاه مدت، گستره بزرگ فعالیت های آموزشی را انجام می‌دهد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد: در حوزه اشتغال، تجاری سازی و فناوری، قدیمی ترین سازمان کشور توسط جهاددانشگاهی تاسیس شده است. این سازمان در سال 92 ماموریت تجاری سازی فناوری به آن محول شده و تخصصی ترین سازمان کشور بوده که در حوزه اشتغال و تجاری سازی فناوری فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: این سازمان بر حسب وظیفه فعالیت‌های خوبی را انجام داده که یکی از فعالیت‌هایی که در دو سال اخیر شروع شده بحث ورود به مشاغل خانگی است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی افزود: در دنیا مشاغل خانگی را به عنوان صنعت خفته می‌شناسند که در صورتی که این صنعت بیدار شود باعث رونق اقتصادی آن کشور می‌شود.

بیجندی با اشاره به اینکه چین و آمریکا دو کشور سرآمد در حوزه مشاغل خانگی هستند، تصریح کرد: بهترین ساعت‌های دنیا توسط مشاغل خانگی در سوئیس و توسط افراد ماهر و آموزش دیده تهیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جای مشاغل خانگی در کشور خالی بوده است، تصریح کرد: قانون مشاغل خانگی در کشور عمر کمتر از 7 سال دارد که به این پتانسیل بی‌نظیر توجه نشده است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه نگاه جدیدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع شده است، افزود: فرایند مشاغل خانگی در کشور تغییر کوچکی کرده بود که فرایند انجام شده در سال‌های گذشته نیاز به بازنگری و اصلاح داشت.

بیجندی تصریح کرد: کلیات طرح توسط وزارت تعاون توصیب و بیش از 18 جلسه کارشناسی برگزار و طرح رصد و کارشناسی شد و بیش از 4 جلسه در ستاد مشاغل خانگی کشور ارائه و نظرات دستگاه‌های کشور گرفته شد.

وی بیان کرد: در مهر ماه سال گذشته پیاده‌سازی طرح به جهاددانشگاهی در 9 استان پایلوت واگذار شد که خراسان جنوبی یکی از این استانها است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با بیان اینکه در این طرح مهندسی معکوس انجام و از مرحله تقاضا، ورود و به روند اجرا توجه شده است، اظهارکرد: نگاه به این طرح سفارشی محور بوده و قبل از تولید، متقاضی محصول در طرح دیده شده است.

وی اظهارکرد: مطالعات میدانی در استان‌ها انجام شد و شالگرد اول فاز یک در سطح کشور خراسان جنوبی بوده به گونه ای که گزارش این استان به همه استان‌ها ارسال شد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه بر اساس این سند بستر خوبی برای کشور در بحث مشاغل خانگی ایجاد شده است اضافه کرد: یکی از معضلات در کشور نبود اطلاعات کامل و جامع و محدودیت اطلاعات دستگاه‌ها بود.

بیجندی گفت: در این طرح با اتصال حلقه‌های مختلف به هم اخبار خوب در آینده در بحث اشتغال خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد دانشگاهی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی بر این باور است که در حوزه اشتغال مسئله‌ای داریم که با هم فکری می‌توان آن را حل کرد.

معاون آموزش جهاددانشگاهی یادآور شد: در این طرح از همه دستگاه‌های اجرایی استقبال کرده و می‌خواهیم در کنار طرح به ما همفکری کرده تا اتفاق خوبی رخ دهد.

انتهای پیام

نظر شما