شناسهٔ خبر: 26797065 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فناوری و نوآوری | لینک خبر

یک بازی نوین لیزری تولید شد

صاحب‌خبر -

توسط یک محقق داخلی در کشور، باهدف ایجاد یک سرگرمی جذاب فکری برای رده‌های سنی مختلف و همچنین معرفی و به‌کارگیری لیزر در کاربردهای متفاوت، بازی نوین «تچرا» بر پایه لیزر تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، توسط یک محقق داخلی در کشور، بازی نوین لیزری " چترا"را  باهدف آشنایی سازی بازیکنان با مفاهیم ابتدایی لیزر و اپتیک و همچنین تولید یک سرگرمی فکری با توجه به فرهنگ اصیل ایرانی ارئه کرد، این بازی که در سه سطح آسان، متوسط و دشوار طراحی‌شده است، مناسب رده‌های مختلف 9 تا 99 سال است. همچنین این بازی فکری، اهدافی آموزشی برای دان آموزان نیز دارد.

هرمس: در کل بازی یک‌مهره هرمس وجود دارد، اگر باریکه لیزر 7 بار به این مهره برخورد کند، این مهره از بین رفته و بازیکنی که تعداد بیشتری از این هفت ضربه لیزری را بزند برنده بازی خواهد بود. حرکت این مهره به این شکل است که هر بازیکن، پس از انجام حرکت خود، این مهره را یک‌خانه به‌صورت ساعت‌گرد در چهارخانه مشخص‌شده در صفحه بازی حرکت می‌دهد.

بالیستا: این مهره شامل دو آینه در دو طرف خود است، این مهره‌ها لیزر فرودی را از دو طرف خود است. این مهره‌ها لیزر فرودی را از دو طرف بازتاب می‌دهند، بنابراین امکان حذف مهره‌ها از صفحه بازی وجود ندارد. برخلاف مهره‌های دیگر، با هر مهره‌ای در خانه مجاور جابجا شوند. این مهره‌ها قوی‌ترین مهره‌ها بازی هستند ولی در استفاده از این مهره‌ها باید دقت شود تا حریف از سمت دیگر آینه به نفع خودش استفاده نکند. هر تیم دارای دو عدد از مهره‌ها است.

پاس، اسپارتا و شیدا از دیگر مهره‌های این بازی هستند که هرکدام نقشی را در بازی ایفا می‌کند. نحوه بازی به این شکل است، که هر بازیکن بازی را که دریکی از چندین ساختار از پیش تعیین‌شده، چیده است، با ده مهره آغاز می‌کند، یک‌مهره لیزر و نه مهره آینه استارت این بازی نوین لیزری است.

حمایت ها

در تولید این محصول، مرکز نوآوری لیزر ایران، علاوه بر کمک فکری مکانی را برای سازنده در نظر گرفته است، نمونه اولیه این بازی تولید شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ثبت رسیده است.

نظر شما