شناسهٔ خبر: 26796985 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران مطرح کرد:

یک درجه افزایش دما، ۲۰۰مگاوات افزایش مصرف برق

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: هر یک درجه افزایش دما ۱۵۰۰ مگاوات افزایش بار مصرف به همراه دارد و افزایش هر یک درجه دما در تهران ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات افزایش بار به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، غلامرضا خوش خلق، با بیان اینکه مصرف برق روز به روز در حال افزایش است و بر این اساس تصمیم مدیریت بار در کشور و استان تهران اعمال شده است، گفت: کاهش بارندگی‌ها موجب شد نیروگاه‌های برق آبی که ۹۵۰۰ مگاوات تامین برق کشور را به عهده دارند اکنون با کاهش آب سدها نمی‌توانند به این اندازه تولید برق کنند.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم و افزایش دمای هوا تا ۴۳ درجه در تهران مصرف را افزایش داده است عنوان کرد: یک سوم مصرف کشور سیستم‌های سرمایشی است و در تهران تا حدود ۵۸ هزار مگاوات مصرف را پشت سر گذاشتیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به وضعیت برق منطقه‌ای تهران گفت: در برق منطقه‌ای تهران، استان‌های  البرز و قم را هم پوشش می‌دهیم  و با توجه به ظرفیت نصب شده ۱۲ هزار مگاواتی اکنون پیک مصرف به  ۱۰ هزار و ۶۱ مگاوات رسیده که تا مرداد به ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات می‌رسد و تغییر ساعات کاری در تهران کاهش ۳۰۰ مگاواتی را داشته است و طی تعطیلات رسمی ۱۰ درصد کاهش مصرف در تهران دیده شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه ۲۵ درصد مشترکان کشور  در تهران است و همزمانی گرما در کل کشور مشکلاتی ایجاد می‌کند تصریح کرد: هر یک درجه افزایش دما ۱۵۰۰ مگاوات افزایش بار مصرف به همراه دارد و افزایش هر یک درجه دما در تهران ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات افزایش بار به دنبال دارد.

نظر شما