شناسهٔ خبر: 26796861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طبق اعلام استاندار همدان

دبیر کل سازمان جهانگردی برای حضور در همدان اعلام آمادگی کرد

️دبیرکل سازمان جهانگردی، به طور رسمی از حضور خود در ایران برای اجلاس جهانی جهانگردی خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، زوراب پولولیکاسویل (Zurab POLOLIKASVIL) در نامه‌ای به طور رسمی خطاب به علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهور در پاسخ به دعوت برای حضور در چهلمین اجلاس جهانی جهانگردی چنین نوشت:

«قدردانی عمیق خود را به سازمان میراث فرهنگی، دست‌اندرکاران گردشگری و سازمان گردشگری ایران (ICHTO) برای دعوت اعضای سازمان ملل متحد برای حضور در چهلمین مجمع عمومی سازمان ملل متحدعنوان می کنم.

اینجانب می‌خواهم به سازمان گردشگری ایران برای میزبانی این رویداد مهم در شهر زیبای همدان تبریک بگویم.

باعث افتخار بنده است که بازدید رسمی خود را از تهران به اطلاع شما برسانم. جهت به رسمیت شناختن اهمیت این رویداد معاون دبیرکل این جانب آقای Jaime Alberto Cabal Sanclemente و اعضای هیئت رئیسه UNWTOمن را به جلسات همدان همراهی خواهند کرد.

UNWTO همچنان متعهد به حمایت از فعالیت‌های سازمان گردشگری ایران است و ما منتظر همکاری مداوم به منظور ارتقای پتانسیل گردشگری به منظور ایجاد صلح، رفاه و آسایش همگانی هستیم.

جنابعالی لطفا ارادت اینجانب را پذیرا باشید».

بر این اساس استاندار همدان اظهار کرد: پس از ارسال نامه رسمی حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در همدان قطعی شده است و این مهم بیانگر آن است که باید از فرصت برگزاری این نشست در همدان بیشترین بهره‌برداری را در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری انجام شود.

محمدناصر نیکبخت عنوان کرد: پس از رایزنی‌های متعدد همدان توانست برای نخستین بار به نمایندگی از ایران، امتیاز میزبانی از چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در سال 2018 (آبان 1397) را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: از این رو پس از ارائه پیشنهاد و پیگیری‌های مجدانه از سوی استان همدان با پیگیری‌های لازم شرکت سیاحتی علیصدر و حمایت سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری میزبانی همدان از این نشست در سال 2018 قطعی شد.

استاندار همدان ادامه داد: این پیگیری‌ها که در بیست‌ و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و در شهر چنگدوی چین به‌ نتیجه رسید، توانست برای همدان آغاز راهی پرثمر و با اهمیت برای گردشگری ایران و استان همدان باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست مهم نیازمند همکاری همه‌ جانبه بخش دولتی و خصوصی است، تصریح کرد: برنامه‌های مدونی در این زمینه ترسیم شده است و هدف در استان به این صورت در نظر گرفته شده است که با برنامه‌ریزی دقیق و با بهره‌گیری از فرصت برگزاری برنامه‌های بین‌المللی، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کشورمان را به دنیا معرفی کنیم.

اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری متشکل از بخش‌های خصوصی و دانشگاهی هر کشور است که ازسوی سازمان دولتی و متولی حوزه گردشگری در هر کشور به سازمان جهانی گردشگری معرفی می‌شوند.

در حال حاضر اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری 493 عضو هستند که جمهوری اسلامی ایران نیز 12 عضو دارد که شرکت سیاحتی علیصدر یکی از این اعضاست که توانست برای تصاحب امتیاز میزبانی از اجلاس جهانی جهانگردی در همدان نقش تاثیر گذاری را ایفا کند.

انتهای پیام/ع

نظر شما