شناسهٔ خبر: 26796770 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تسلط ارتش سوریه بر ۹۰ درصد درعا

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، رامی عبدالرحمان، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه تصریح کرد: مذاکرات درخصوص دستیابی به آشتی در شهر نوی همچنان ادامه دارد. وی با اشاره به حملاتی که علیه این شهر به راه افتاده افزود: حملات گسترده‌ای علیه تپه‌های نزدیک به نوی که تحت سیطره تکفیری‌ها است، در حال انجام است.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد: دست کم ۱۲ غیرنظامی در حمله شبانه‌ای که شهر نوی در حومه غربی درعا را هدف قرار داد، کشته شدند.دیده‌بان حقوق بشر سوریه اما گفت، نمی‌تواند با اطمینان بگوید که منبع اصلی این حمله نظام سوریه است یا نیروهای روسیه.

عبدالرحمان همچنین خاطرنشان کرد: عصر سه‌شنبه شهر نوی در حومه غربی درعا مورد هدف حملات هوایی و موشکی خشونت‌بار قرار گرفت.از سوی دیگر، فعالان سوری اعلام کردند: ارتش سوریه در حمله‌ای هوایی و موشکی مناطقی در شهر نوی و اطراف آن و تپه "الجابیه" و "الجموع" واقع در حومه شمال غربی درعا که آخرین پایگاه نیروهای مسلح شورشی در این استان است، هدف قرار داد.

فعالان سوری همچنین اعلام کردند: روستاهای بخش جنوبی استان القنیطره شاهد تظاهرات علیه گروه‌های تروریستی است به طوری که ساکنان شهرک‌ها و روستاهای "ام غارة"، "عین‌التینه"، "السویسة" و دیگر روستاها تظاهرات کردند و خواستار خروج نیروهای شورشی و ورود ارتش سوریه شدند.

فعالان سوریه در ادامه افزدند: بمباران شهرک "جلین" و مناطق دیگر که تحت سیطره ارتش "خالد بن الولید"، هم‌پیمان داعش است در منطقه حوض یرموک در حومه غربی شهر درعا ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی سوریه در ادامه گزارش داد، پس از سیطره ارتش سوریه بر تپه "الحاره" و تپه استراتژیک "المال" واقع در شمال غربی درعا در دو روز اخیر ارتش سوریه کنترل روستاها و مناطقی در مرزهای اداری میان استان‌های درعا و القنیطره را در دست گرفت.ارتش سوریه در راستای پیشروی‌هایش در عملیات آزادسازی درعا، بر بیش از ۹۰ درصد این استان تسلط یافته است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما