شناسهٔ خبر: 26796769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دهقانی فیروآبادی:

دولت نیازمند نقشه راه اقتصادی است/برخی با استفاده از رانت درآمدهای کلان به جیب می‌زنند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد باید دولت دست برخی افراد و واسطه ها که با استفاده از رانت درآمدهای کلانی را به جیب می زنند، از جیب مردم بیرون بیاورد.

صاحب‌خبر -

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دولت باید تصمیمات اساسی و پایدار در بخش های مختلف خصوصا اقتصادی اتخاذ کند، گفت: در حقیقت بیشترین مشکلات کشور مرتبط با اقتصاد و مدیریت است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در مقطع حساس کنونی باید برای موضوعاتی مانند تورم، فساد و غیره برنامه ارائه کند، تصریح کرد: در واقع دولت باید جلوی اصراف هایی که در حوزه های مختلف رخ می دهد را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد و واسطه ها به صورت زالوصفتانه قیمت ها را افزایش می دهد و با استفاده از رانت درآمدهای کلانی را به جیب می زنند، ادامه داد: بنابراین نیاز است دولت با پیش بینی و درنظر گرفتن سامانه هایی در راستای هدفمندی و سازماندهی بازار دست این افراد را از جیب مردم بیرون بیاورد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه مسائل بانکی و پولی دارای مشکلاتی است که نیازمند برطرف شدن است، اظهار کرد: همچنین تمرکزگرایی در کشور موجب شده تا دغدغه هایی در کشور بوجود آید؛ به عنوان مثال برای رفع برخی مشکلات وزراء باید به استان ها سفر کنند در حالی که می توان با واگذاری برخی اختیارات به استانداران این مهم را برطرف کرد.

دهقانی فیروزآبادی اعتقاد دارد نمی توان برخی از کارها و مشکلات کشور را در هیات دولت برطرف کرد از این رو نیاز به مواجه رودررو با مردم است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت نیازمند نقشه راه اقتصادی است تا بتواند علاوه بر اجرای قوانین، کنترل و نظارت خوبی برروند امور ایفا کند، افزود: در صورت تحقق این موضوع می توان از شرایط سخت تحریمی عبور کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته با همکاری قوای مقننه، مجریه و قضائیه می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد و از تنگناهای اقتصادی عبور کنیم.

به گزارشخبرگزاری خانه‌ملت، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشستی با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت، تیم اقتصادی دولت را میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور خواندند و همه دستگاهها را به هماهنگی با آن فراخواندند./

پایان پیام

نظر شما