شناسهٔ خبر: 26796311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی نامه ای صورت گرفت؛

دعوت مجلس از آخوندی برای پاسخگویی به مشکلات کامیون داران

رئیس کمیسیون عمران در نامه به وزیر راه و شهرسازی خواستار حضور وی در کمیسیون برای ارائه گزارش اقدامات وزارت راه برای حل مشکلات کامیون داران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی خواستار حضور وی در کمیسیون عمران مجلس برای بررسی اقدامات وزارتخانه راه و شهرسازی برای حل مشکلات کامیون داران و جلوگیری از تداوم اعتراضات شد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای آخوندی

وزیر محترم راه و شهرسازی

با سلام

با توجه به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت اقدام فوری برای حل مشکلات کامیون داران و جلوگیری از تداوم اعتراضات، از جنابعالی دعوت می شود که در جلسه کمیسیون عمران که برای بررسی نهایی این موضوع و ارسال گزارش (وفق ماده ۴۹ آیین نامه داخلی ) به صحن علنی مجلس شورای اسلامی راس ساعت ۱۴ روز سه شنبه دوم مرداد ماه در محل کمیسیون تلفیق برگزار می شود، حضور به هم رسانید ضمنا به پیوست محورهای احصاء شده  مربوط به مشکلات کامیون داران ارسال می شود.

خواهشمند است با قید فوریت دستور فرمایید گزارش مستند حاوی نتایج بررسی و اقدامات به عمل آمده در هر محور به همراه موانع احتمالی و راهکارهای پیشنهادی تهیه و حداکثر یک روز قبل از موعد جلسه برای جمع بندی و طرح در جلسه در اختیار قرار گیرد.

رونوشت این نامه برای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

به گزارش مهر، طبق ماده ۴۹ آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون‌ها رأساً یا با تقاضای حداقل ده نفر از نمایندگان می‌توانند در موارد مهم و حساس و در مواجهه با تخلفات یا سوء مدیریت، با دعوت از مسؤولان ذی‌ربط موضوع را بررسی نموده و گزارش آن را به هیأت رئیسه ارائه نمایند. در صورتی که درخواست بررسی از سوی نمایندگان باشد حداکثر پنج نفر از آنها می‌توانند در تهیه گزارش با کمیسیون مشارکت نمایند. هیأت رئیسه می‌تواند گزارش مذکور را در دستور کار مجلس قرار دهد. در این‌ صورت سخنگوی کمیسیون و نماینده دولت هر کدام به میزان پانزده دقیقه و شش‌ نفر از نمایندگان به قید قرعه از بین متقاضیان هر کدام به میزان پنج دقیقه، نظرات خود را بیان می‌نمایند.

نظر شما