شناسهٔ خبر: 26796265 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

والیبال بانوان جام باشگاه های آسیا-قزاقستان؛ بانوان پیکان به مقام ششم رسیدند

رضا حسین زاده

باوان پیکان به مقامی بهتر از ششمی دست پیدا نکردند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- تیم والیبال بانوان پیکان در ششمین بازی خود از سری مسابقات جام باشگاه های آسیا برابر گارودا اندونزی سه بر صفر مغلوب شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، در آخرین روز از رقابتهای والیبال بانوان جام باشگاه های آسیا تیم پیکان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور به مصاف گارودا اندونزی رفت و با نتیجه سه بر صفر مغلوب شد.

با این باخت تیم والیبال پیکان پرونده نوزدهمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را با عنوان ششمی به پایان رساند و نماینده اندونزی در جایگاه پنجمی ایستاد.

این دیدار را کوآتبک آیداربکف از قزاقستان به عنوان داور اول٬ ان گوین تی از ویتنام به عنوان داور دوم و ژو نوریهیتو به عنوان داور ذخیره قضاوت کردند.

در این دوره از رقابت ها کشور میزبان به منظور جلوگیری از خطاهای داوری و کاهش اعتراضات بازیکنان و اعضای کادر فنی از ویدئوچک در برگزاری دیدارها استفاده کرد.

ست نخست

ست نخست دیدار تیم های پیکان تهران گارودا اندونزی با نتیجه 25 بر 27 به نفع نماینده اندونزی رقم خورد.

در این دیدار میترا شعبانیان سرمربی تیم پیکان ارنج اصلی تیم را با بازیکنانی چون مائده برهانی٬ الهام فلاح٬ مهسا کدخدا٬ فاطمه امینی٬ سودابه باقرپور٬ تهمینه درگزنی و نگار کیانی تشکیل داد.

در این ست شاگردان شعبانیان با توجه به آنالیزی که از بازی گذشته مقابل این تیم داشتند با آمادگی و شناخت بالا در برابر حریف کار را آغاز و دنبال کردند٬ مهار والیبالیست شماره 9 اندونزی که بازیکن اصلی و کلیدی آن‌ها محسوب می‌شد در دستور کار سفیدپوشان ایران قرار گرفته بود و به خوبی مقابل توپ‌های بلند این دریافت کننده قدرتی دفاع کردند.

شعبانیان هر زمان که شاگردانش در امتیازآوری از حریف دچار مشکل می شدند با گرفتن وقت اضافه سعی کرد نکات فنی را به آن ها گوشزد کند.

 ست دوم

تیم والیبال بانوان پیکان در ست دوم دیدار برابر تیم گارودا اندونزی با نتیجه 25 بر 18 مغلوب شدند.

در این ست بازیکنان تیم پیکان پرقدرت‌تر از قبل کارشان را آغاز کردند اما توپ‌گیری خوب آبی پوشان حریف مانع از امتیازآوری بیشتر را به آن‌ها می داد.

خط دفاعی اندونزی در این ست محکم‌تر از قبل بود به طوری که مقابل اسپک‌های سفیدپوشان پیکان به خوبی ایستادگی کردند و مانع از به امتیاز تبدیل شدن حملات نماینده والیبال بانوان کشورمان شدند.

اندونزیایی که آنالیز دقیقی از بازی پیکانی‌ها داشتند توانستند با تغییر تاکتیک بازی خود در این ست به خوبی شاگردان شعبانیان را در امتیازآوری مهار کنند و با توپگیری خوب‌شان مانع از امتیازآوری ایرانی‌ها شوند.

ست سوم

تیم والیبال بانوان پیکان در ست سوم دیدار برابر تیم گارودا اندونزی

25 بر 19 شکست خورد.

در این ست مهتاب رحمانی از ابتدا به جای مهسا کدخدا در پست دریافت کننده در ترکیب قرار گرفت و توانست امتیازات خوبی را هم برای پیکان به دست آورد.

دریافت کننده قدرتمند تیم اندونزی نقطه قوت آن ها بود و توانست به خوبی با اسپک‌های قدرتی‌اش بازیکنان کلیدی تیم پیکان را از کار بیاندازد.

نظر شما