شناسهٔ خبر: 26796023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آه و آهو در دبیرستان امام کاشان کلاس انتظار را مهدوی کرد

جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در دبیرستان امام خمینی(ره) کاشان کلاس انتظار را با عطر رضوی و زبان شعر صابر خراسانی برای کاشانی ها درس داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،همایش انتظار مهدوی با شعر خوانی صابر خراسانی، شاعر آیینی و ولایی کشور در سومین شب جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو از سری برنامه های جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام در دبیرستان ماندگار امام خمینی ( ره)کاشان برگزار شد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی در این جشنواره با اشاره به صفت رضا در امام رضا علیه السلام و طرح مباحث علت اختصاص این نام به امام هشتم گفت: با استناد به سخن امام جواد علیه السلام خدا امام رضا را به این نام نامید چون تنها امامی است که صفت رضا در آن حضرت موج می زند و تنها امامی است که دوست و دشمن از او راضی است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه ثامن الحجج واسطه صفت رضا بین خدا و خلق است گفت: دوست و محب امام رضا هم باید به گونه ای رضوی و علوی زندگی که همه از اخلاق و رفتار و کردار او راضی باشند و مایه افتخار امامش باشد.

وی در ادامه در خصوص هدف آمدن امام رضا علیه السلام به خراسان در ایران و رضایت آن حضرت از تکلیف خدا در سفر به خراسان گفت: حضور آن حضرت در ایران برای زمینه سازی ظهور و تربیت سربازان مهدوی در این پادگان مهدوی است.

حجت الاسلام ابوالقاسمی، این حدیث رسول الله را که فرموده است« هنگامیکه پرچمهای سیاه را از سرزمین خراسان که به زودی پاره تن من را در آن دفن می کنند دیدید به آن ملحق شوید حتی اگر ناتوان و چهار دست و پا در برف باشید» تاکید کرد و گفت: این حدیث یک کدی است که از زمینه سازی ظهور با حضور امام رضا علیه السلام در ایران از هزار و اندی سال تا کنون رمز گشایی می کند.

وی پیوستن به خراسانی و یمانی و دوری از دجال و سفیانی را نزدیک ظهور یادآور شد و گفت: هدف خدا از حضور امام رضا در ایران آمادگی پادگانی در ایران برای تربیت سربازان مهدوی و یاری قیام حضرت حجت است.

به گفته وی، حضور و اعزام امام رضا (ع) بر خلاف نظر بعضی که فکر می کنند با خواست مأمون بوده صحیح نیست بلکه آن حضرت با راضی شدن به رضای خود و آمدن به خراسان انتظار و آمادگی برای ظهور را با تربیت بیشترین سربازان مهدوی مشق می کند.

این کارشناس مذهبی صدا و سیما، رضا و راضی بودن را از صفات یک سرباز وفادار و مخلص تربیت شده در مکتب رضوی دانست و گفت: رضا از بزرگترین صفات یک سرباز است همان چیزی که در کربلا در بین یاران امام حسین علیه السلام موج می زد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی، با اشاره به اینکه برای سربازی باید هر گونه تحریم حتی مثل کربلا تحریم آب را پذیرفت گفت: اگر یاران عاشورا مصفا به صفت رضا نبودند در این راه تکه تکه نمی شدند و با کمال میل شهادت و اسارت و خاندان خود را نمی پذیرفتند.

وی تجلی صفت رضا را در مردم ایران خاطرنشان کرد و گفت: مردم کشور ما که شرایط سخت را تحمل می کنند نشانه وجود صفت رضا در آنها به حفظ دین و آیین است.

به گفته وی، بر اساس سخنی از امام سجاد که از آن حضرت در خصوص زهد (بی تعلقی به دنیا) و ارزش و جایگاه صفت رضا گفت: زهد کف تقوا و ورع است، سقف تقوا کف یقین می شود‌ و سقف یقین کف رضاست یعنی کمترین رضایت اینست که دل از دنیا بکنی و تا زمانی که در حرم هستی فقط خود را متخلق به صفت زایر نکنی بلکه وقتی از خرم و زیارت هم آمدی در کار و زندگی همچنان حال و هوای زیارت را در اخلاق و رفتار و گفتار و کردار رعایت کنی و همواره امام را همه جا ناظر بر اعمال خود ببینید.

حجت الاسلام ابوالقاسمی ، حضور در جلسات اهل بیت بویژه دهه کرامت و جشن های رضوی را به منزله توسعه حرم رضوی در سراسر ایران تاکید کرد و گفت: هر مجلسی که ذکر خدا و نام و یاد اهل بیت علیهم السلام در آن ساری و جاری است به معنای حضور معنوی در حریم حرم و عامل جلب عنایات علوی و الطاف خاصه الهی می شود.

به گفته وی، امام به ایران آمدند تا در ایران برای مهدویت بیشترین سرباز را تربیت کند و سند آن هم وجود خراسانی است ‌‌و بیشترین وبالاترین صفت سربازی نیز رضابودن است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی، در پایان اظهارداشت : همه باید در این مراسم و جلسات از امام رضا علیه السلام بخواهیم که مدد و عنایت کند تا برای سربازی مهدی فاطمه رضا تربیت کند و تجلی صفت آن حضرت را در ما متبلور کند تا بهترین سرباز مهدوی باشیم‌.

شایان ذکر است: همایش انتظار با موضوع مهدویت سومین شب برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو ۲۷ تیرماه در دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان برگزارشد.

تلاوت قاری ممتاز شیخ استرکی، پخش صلوات خاصه و سرود جمهوری اسلامی ایران، پخش کلیپ خلاصه گزارش شب دوم جشنواره و اجرای صابر خراسانی هنرمند آیینی و شاعر ولایتی کشور همراه با راه اندازی رادیو نمایشگاه جشنواره‌ از جمله برنامه های این همایش بود.

جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو به همت موسسه خادمین حضرت امام رضا(ع) در کاشان از 24 تیرماه تا سوم مردادماه در حال برگزاری است.

این جشنواره در چهارمین شب برگزاری با عنوان همایش خانواده رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام دهنوی کارشناس مذهبی صدا و سیما برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان

نظر شما