شناسهٔ خبر: 26795938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون عمرانی استانداری زنجان:

ایجاد استراحت گاه اجباری در زنجان/ جمع آوری سیستماتیک گدایی

زنجان- معاون عمرانی استانداری زنجان به ایجاد استراحت گاه اجباری در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد استراحت گاه در کاهش تصادفات بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سلطانی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر، ارتقای کیفی جاده‌ها و آزاد راه‌ها را بسیار مهم اعلام کرد و افزود: توجه به این امر مهم باعث ارتقای ایمنی جان رانندگان شده و باعث کاهش تصادفات می‌شود.

 وی بر ضرورت ارتقای کیفیت جاده‌های استان تأکید کرد و گفت: باید تلاش بیشتری نسبت به کیفیت‌بخشی به جاده‌ها برای افزایش ایمنی و کیفیت سفر اقدام کرد و  نصب تابلوها و توجه به تمهیدات ایمنی در جاده‌ها باعث افزایش کیفیت سفرها می‌شود و در ورود مسافران هم به استان بسیار مؤثر است.

معاون عمرانی استانداری زنجان گفت: با پیگیری استاندار زنجان و با محوریت استان نصب جداکننده در آزاد راه‌های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز کلید خورده است.

سلطانی به ایجاد استراحت گاه اجباری در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد استراحت گاه در کاهش تصادفات بسیار مهم است چراکه علت بیشتر تصادفات به علت خستگی و خواب‌آلودگی است و باید استراحت در استان تقویت شود و توجه به این مهم توسط دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است.

وی به ظرفیت‌های بخش خصوصی درزمینهٔ گردشگری اشاره کرد و افزود: اگر مسیر بخش خصوصی در حوزه گردشگری  در استان تاکنون هموار نشده ضرر کردیم.

معاون عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: رانندگان شخصی و غیرمجاز به‌ویژه در راه روستایی فعالیت می‌کنند و ضروری است راهداری و پلیس نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام کنند.

سلطانی به صدور موافقت‌نامه اصولی دومین هتل چهار ستاره  در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این هتل در سلطانیه احداث می‌شود.

وی بر ضرورت نظارت بر نمازخانه‌های بین‌راهی تأکید کرد و افزود: در این زمینه نباید کوتاهی شود.

معاون عمرانی استانداری زنجان ابراز کرد: شناسایی نقاط ضعف و قدرت سفر از سوی دستگاه‌های اجرایی ضروری است و باید علت کاهش سفرها مشخص شود و شهرداری‌ها نقش مهمی در جذب و کیفیت سفر دارند و استانداردسازی وسایل بازی  هم موردتوجه قرار گیرد.

سلطانی بابیان اینکه تصادفات در سه ماه سال جاری در جاده‌های استان افزایش داشته است، افزود: باید علت افزایش تصادفات ریشه‌یابی شود و افزایش تعداد خودروها و کاهش فرهنگ رانندگی می‌تواند در افزایش تصادفات مؤثر باشد.

وی به جمع‌آوری گدایی سیستماتیک در عوارضی‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع باید به فرمانداری‌ها ارجاع داده شود تا با دستور قضایی رفع شود.

نظر شما