شناسهٔ خبر: 26795863 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

پیام امام جمعه کدکن تربت حیدریه خراسان رضوی درباره جشنواره کتابخوانی رضوی

حجت السلام بوژمهرانی، امام جمعه شهر کدکن تربت حیدریه در پیامی نوشت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای آشنایی با فضائل ائمه(ع) و پیوند محکمی با سیره اهل بیت است.

صاحب‌خبر -
پیام امام جمعه کدکن تربت حیدریه خراسان رضوی درباره جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت السلام بوژمهرانی، امام جمعه شهر کدکن تربت حیدریه در پیامی نوشت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای آشنایی با فضائل ائمه(ع) و پیوند محکمی با سیره اهل بیت است.

متن پیام به این شرح است:

یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت فرهنگی کشورها گسترش کتابخوانی در بین مردم آن کشور است. اگر نهادهای فرهنگی با طرح های بدیع و نو تلاش کنند آمار مطالعه در کشور را بالا ببرند، قطعا در دراز مدت اثرات مفیدی خواهد داشت.

کتاب خوب یکی از مولفه های مهم در گسترش فرهنگ کتابخوانی است، زمانی که از کتاب سخن می گوییم منظورمان کتابی است که با اعتقادات دینی و فرهنگ ملی ما همخوانی داشته باشد و جذابیت مطالعه هم در آن باشد به طوری که اشخاص وقتی کتاب را به دست می گیرند مایل به رها کردن آن نباشند تا مطالعه آن را به پایان برسانند و از طرفی تاثیرات مثبت این مطالعه در زندگی شخص مشهود باشد.

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای آشنایی با فضائل ائمه(ع) و پیوند محکمی با سیره اهل بیت(ع) است و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با هدف ترویج سیره رضوی و بویژه آشنایی نسل جوان با شخصیت برجسته امام رضا(ع) امری پسندیده و مهم است و امیدوارم که مردم ولایت مدار شهر کدکن از این جشنواره سراسر معنوی استقبال کنند.

 

نظر شما