شناسهٔ خبر: 26795853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

موافقت انصارالله با نظارت سازمان ملل بر حدیده

دبیرکل جنبش انصار الله اعلام کرد: اگر حملات متجاوزان سعودی - اماراتی به بندر حدیده متوقف شود با اعمال نظارت سازمان ملل در این بندر مخالفتی ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالملک بدرالدین گفت: کشورهای غربی در جنگ یمن برای کسب منافع اقتصادی، حقوق بشر را قربانی می‌کنند.
در پی تشدید بحران انسانی در یمن، ­شماری از شخصیت‌ های سیاسی، دانشگاهی و اندیشمند عرب هم در بیانیه ای خواستار توقف سه ماهه جنگ در یمن و آغاز گفتگوهای فراگیر،  زیر نظر سازمان ملل شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از این بیانیه گفت : ایران از هر پیشنهادی که بتواند از راه گفتگو  به جنگ یمن پایان دهد، حمایت می کند.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم با تمجید از درخواست شخصیت های عربی برای برقراری آتش بس سه ماهه اعلام کرد جنبش انصار الله با رویکردی مثبت بیانیه شخصیت های عربی را بررسی می کند.
هشدار دبیر کل انصارالله به دولت فرانسه   
در این حال، دبیر کل انصارالله یمن به فرانسه تاکید کرد: باید در سیاست های خود بازنگری و منافع اقتصادی و روابط خود را با ملت یمن حفظ کند.
­شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در گفتگوی  روزنامه فرانسوی فیگارو با وی با اشاره به تجارب تلخی که فرانسه به سبب حوادث امنیتی ناشی از حملات القاعده و داعش دارد، تأکید کرد این کشور ارزش ها و اصول انسانی را نادیده می گیرد و با این کار به روابط خود با ملت یمن آسیب وارد می کند.
عبدالملک بدرالدین در ادامه گفت این که از یمنی ها خواسته شود از صنعا یا الحدیده عقب نشینی کنند مثل این است که از فرانسوی ها خواسته شود از پاریس عقب نشینی کنند.

نظر شما