شناسهٔ خبر: 26795843 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حسینی:

تعداد دختران بازمانده از تحصیل با شعار کم نمی‌شود/ در بودجه سالانه اعتبار عملیاتی در نظر گرفته شود

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ارائه برخی پیشنهادات درباره تخصیص اعتبارات برای ایجاد امکانات به منظور تحصیل دختران به دولت، تاکید کرد: تعداد دختران بازمانده از تحصیل با شعار کم نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

سیده فاطمه حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به ترک تحصیل دختران، گفت: ترک تحصیل دختران بیشتر در مناطق محروم کشور یا در بین اقشاری که از نظر اقتصادی با سختی روبه‌رو هستند اتفاق می‌افتد؛ در برخی از شهرها و روستاها نیز زیرساخت‌های لازم برای تحصیل موجود نیست و این مسئله دلیلی برای ترک تحصیل یا جاماندن دختران از تحصیل است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تحصیل دختران در مناطق محروم و کم برخوردار باید در بودجه سالانه، اعتبار عملیاتی در نظر گرفته شود در غیر این صورت با شعار و صحبت‌هایی مانند ایجاد فرهنگ و ... از تعداد بازماندگان از تحصیل دختران کاسته نمی‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدارس مناطق محروم از برخی از روستاها فاصله‌ی بسیار دارد در نتیجه دختران برای رسیدن به مدرسه باید مسافت طولانی را طی کنند این درحالی است که خانواده‌ها  راضی به این امر نیستند در نتیجه دختران ناچارند ترک تحصیل کنند بهترین راه برای جلوگیری‌ از ترک تحصیل، ایجاد مدارس شبانه‌روزی است چراکه دختران می‌توانند در این مجتمع‌ها بمانند و نیازی به رفت و آمد نیست.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال گذشته نیز پیشنهاداتی درباره تخصیص اعتبارات لازم برای ایجاد امکانات درجهت جلوگیری از ترک تحصیل دختران به دولت ارائه شد؛ امیدوارم در بودجه‌های سالانه به تناسب نیاز کشور اعتبارات لازم درنظر گرفته شود./

پایان پیام

نظر شما