شناسهٔ خبر: 26795788 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ملکی:

کلاهبرداری با نام پیش‌فروش خودرو از گذشته تا به امروز / برخی نمایندگی‌های رسمی هم تخلف می‌کنند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: برخی از شرکت‌ها که دارای برند و ثبت شده نیز هستند از گذشته در زمینه پیش‌فروش خودرو تخلفاتی انجام داده‌اند واکنون نیز از این بازار آشفته سوء استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

ولی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تخلفات برخی شرکت‌ها در زمینه پیش‌فروش خودرو، اظهار داشت: برخی از شرکت‌ها که دارای برند و ثبت شده نیز هستند از گذشته در زمینه پیش‌فروش خودرو تخلفاتی انجام داده‌اند واکنون نیز از این بازار آشفته سوء استفاده می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دورانی که از ثبت سفارش خودروها جلوگیره نشده بود و حتی تعرفه‌های واردات خودور افزایش پیدا نکرده بودند شرکت‌هایی حضور داشتند که با انتشار آگهیهایی اقدام به دریافت مبالغی از مردم می‌کردند، گفت: این شرکت‌ها بعد از گذشت مدت زمانی به مشتریان اعلام می‌کردند که امکان واردات ندارند، در این میان پول مشتریان حدود یک سال در دست شرکت باقی می‌ماند.

نماینده مردم مشکن شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های متخلف بادیگاردهایی دارند و از برخی ارگان‌ها اسم می‌برند و مشتری‌های شاکی را می‌ترسانند، ادامه داد: در گذشته نیز در مصاحبه‌های خود در زمینه تخلف‌های صورت گرفته توسط شرکت‌های پیش فروش کننده خودرو مباحثی را مطرح کرده‌ام و در تماس با تعدادی از آنها اعلام کردم که در صورت تداوم تخلفات با آنها برخورد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انجمن واردکنندگان اعلام کرده‌است که تعدادی از شرکت‌ها تخلف می‌کنند، عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی و قضائی در مواقعی که شکایتی انجام شود باید به آن موضوع ورود کند باید تعدادی از افرادی که شکایت دارند شکایت خود را به دستگاه‌های نظارتی ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه شرکت‌هایی که نمایندگی برخی از خودروسازی ها را دریافت کرده‌اند و یا حتی در برخی از موارد نمایندگی نیز ندارند و نمایندگی در سایه هستند از این دست کلاهبرداری‌ها را مرتکب می‌شوند، خاطرنشان کرد: حتی در برخی از موارد نمایندگی‌های رسمی نیز چنین تخلفاتی را انجام می‌دهند./

پایان پیام

نظر شما