شناسهٔ خبر: 26795583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجتمع آموزشی شهدای هسته ای بوشهر دردست ساخت است

بوشهر- ایرنا- مدیر پروژه های نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این نیروگاه در اجرای مسئولیت اجتماعی خود با 250 میلیارد ریال اعتبار مدرسه ای با ظرفیت یکهزار نفر تحت عنوان مجتمع آموزشی شهدای هسته ای در شهر بوشهر احداث کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمود جعفری روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع احداث و تاکنون 200 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
وی اظهار داشت: برای تکمیل این مجتمع که در آن کارگاه های تخصصی و آزمایشگاه پیش بینی شده 50 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
جعفری اضافه کرد: این آموزشگاه مطابق استانداردهای روز تجهیز و به مدت پنج سال، سالانه 10 میلیارد ریال برای انجام فعالیت های آموزشی آن از طرف نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت شود.
مدیر پروژه های نیروگاه اتمی بوشهر گفت: با مشارکت آموزشگاه های موفق تهران، بهترین و بالاترین کیفیت آموزش در این مجتمع لحاظ خواهد شد.
استاندار بوشهر گفت: در اجرای مسئولیت های اجتماعی نیروگاه اتمی بوشهر مجتمع آموزشی شهدای هسته ای با همت سازمان انرژی اتمی ایران در بوشهر در دست ساخت است و به صورت هیات امنایی وابسته به نیروگاه اداره و مدیریت می شود.
عبدالکریم گراوند افزود: در مدیریت این مجتمع آموزش و پرورش استان هم می تواند با انتخاب مدیر، کادر آموزشی و مدیریتی، به نیروگاه اتمی کمک کند.
استاندار بوشهر اضافه کرد: این مجتمع آموزشی باید به صورت هیات امنایی وابسته به نیروگاه اتمی مدیریت شود و رئیس نیروگاه و مدیرکل آموزش و پرورش و شمار دیگری از مسئولان استانی جزو هیات امنا این مجتمع آموزشی باشند.
گراوند یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش استان هم می تواند مدیر، معلم و سایر کادر اداری و آموزشی را در اختیار این مجتمع قرار دهد و مردم بوشهر هم این خدمت نیروگاه را فراموش نخواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان گفت: ارتقای میانگین نمره امتحانات نهایی دانش ‌آموزان استان بوشهر از افتخارات آموزش و پرورش در سال تحصیلی 96-97 است.
گراوند اضافه کرد:همچنین استان بوشهر در حوزه سوادآموزی نیز رتبه خوبی دارد و انتظار می رود این حوزه در استان تقویت شود.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی ‌تواند بار سنگین بازگشایی مدرسه ها را به دوش بکشد برهمین اساس همکاری فرمانداران، بخشداران ودهیاران در این زمینه ضروری است.
استاندار بوشهر یادآورشد: به منظور اجرای با کیفیت برنامه های بازگشایی مدارس، اعتبار مربوط به این موضوع به موقع پرداخت می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس به مشارکت، همکاری و هم افزایی سایر دستگاه ها نیاز دارد.
ناصر کرمی افزود: استان بوشهر در چهار سال گذشته از جمله پنج استان برتر در زمینه اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس معرفی شد و انتظار می رود امسال نیز با همکاری همه مسئولان این زمینه در استان فراهم شود.
وی ادامه داد: امسال پروژه مهر و ستاد بازگشایی مدارس در کارگروه های پنج گانه از جمله ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز مدارس، تبلیغ و اطلاع رسانی، تایید صلاحیت مدیران و نظارت و ارزیابی فعالیت خود را آغاز کرده است.
کرمی در باره شاخص های موفقیت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی خرداد یکی از شاخص های موفقیت آموزش و پرورش به شمار می رود که استان بوشهر امسال با افزایش 48 صدم نمره میانگین نمره دانش آموزان در امتحانات نهایی پیش دانشگاهی روبرو بودیم.
وی اضافه کرد: طرح هجرت در سال های متمادی با همکاری نهادهای دیگر در کنار آموزش و پرورش در تابستان اجرا می شود که هزینه پیشنهادی طرح هجرت 3 دانش آموزان برای سال جاری و بکارگیری آنها براساس مهارت های شغلی 14 میلیارد ریال برآورده شده است.
6047/6043**

نظر شما