شناسهٔ خبر: 26795571 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور:

40 درصد واحدهای مسکونی روستاهای کشور مقاوم سازی شد

نصر: معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به وجود پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور، گفت: در 13 سال گذشته بیش از 2 میلیون واحد مسکونی بازسازی و مقاوم سازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نقل از ایرنا، عزیز الله مهدیان در جلسه اختصاصی با مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در تبریز ادامه داد: در ابتدای برنامه چهارم توسعه، 82درصد منازل روستایی غیرمقاوم و آسیب پذیر بودند که از سال 84 با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه 200 هزار واحد روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و با نظارت بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی شد.

وی با اعلام اینکه دولت برای امسال نیز مقاوم سازی 200هزار واحد مسکونی را در برنامه دارد، گفت: باید بتوانیم تضمین هایی از دولت برای مقاوم سازی بگیریم تا در این عرصه به ادامه موفقیت ها برسیم.

مهدیان به روند اصولی ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین خدمات و تسهیلات بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در روستاهای کشور ارائه شده است رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان در اجرا و احداث بناها و بازسازی واحدهای خسارت دیده جهت جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های ملی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت و تلفات حوادث غیرمترقبه در مناطق روستایی است.

حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز گزارشی از عملکرد این بنیاد در حوزه بازسازی و مسکن روستایی درشهرستان ها و به ویژه در مناطق سیل زده چنار عجب شیر و ایوق سراب ارائه کرد.

وی افزود: تاکنون از 924 واحدآسیب دیده در مناطق سیل زده استان، بازسازی تعداد 700 واحد به اتمام رسیده و بقیه واحدها در مراحل پایانی عملیات اجرایی است.

در پایان این جلسه از تلاش های 30 ساله نادر نسترین معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده تجلیل شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:

نظر شما