شناسهٔ خبر: 26795562 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

در جلسه ستاد پشتیبانی بازیهای آسیایی2018 جاکارتا و المپیک2020 توکیو

محمدیان: باید در بازیهای آسیایی، کاروانی منظم، شاد و با نشاط داشته باشیم

معاون توسعه ورزش بانوان تاکید کرد: باید در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا، کاروانی منظم، شاد و با نشاط داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، فریبا محمدیان در جلسه ستاد پشتیبانی از ورزشکاران تهران در بازیهای آسیائی2018 جاکارتا و المپیک2020 توکیو که روز سه شنبه به ریاست استاندار تهران تشکیل شد، گفت: استان تهران از نظر ما یک مرجع مدیریتی برای همه استان هاست و اگر بخواهیم یک کار بزرگ داشته باشیم، از استان تهران کمک می گیریم. این الگو بودن با مدیریت و نگاه رویکرد استانداری، به سایر استان ها هم ترزیق می شود.

وی ضمن قدردانی از گل محمدی مدیرکل به خاطر اجرای برنامه های بسیار خوب در مسیر مدال آوری، تصریح کرد: متاسفانه در بحث مدال آوری تهران از شرایط مطلوب فاصله گرفته و امیدوارم در این دوره بازیهای آسایی2018 جاکارتا در کسب مدال و افتخار آفرینی شرایط ویژه ای را رقم بزند.
محمدیان از تاثیر زیاد استانداری تهران در برنامه های ورزش و جوانان گفت و افزود: در بازیهای آسیایی2018 سهم ورزشکاران خانم و آقا به شکل یک سوم و دو سوم است و نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است. در دوره قبل28 درصد مدال را بانوان کسب کرده اند و انتظار می رود در کسب مدال افزایش ویژه ای را شاهد باشیم.
مقیمی: همه راه یافتگان به مسابقات بین المللی قهرمان هستند
استاندار تهران با بیان اینکه قهرمانی فقط کسب مدال نیست، گفت: همه ورزشکاران راه یافته به مسابقات بین المللی آسیایی و جهانی، قهرمان هستند.
محمدحسین مقیمی در جلسه ستاد پشتیبانی اعزام ورزشکاران استان تهران به بازیهای آسیایی ٢٠١٨ جاکارتا و المپیک ٢٠٢٠ توکیو که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، افزود: باید تلاش کرد ورزش را از جنبه های مختلف قهرمانی مورد توجه مردم و مسئولان قرار داد و زمینه ای فراهم کنیم که شرایط قهرمانی و ارائه نبوغ جوانان در همه رشته های ورزشی ظهور پیدا کند.
وی تصریح کرد: مدال آوری در ورزش قهرمانی مهم نیست، مهم حضور در میادین قهرمانی است که نخستین قدم پیروزی است و اگر موفق به مدال آوری هم شوند بسیار مورد توجه است.
استاندار تهران با بیان اینکه شخصیت همه ورزشکاران برای ما محترم است، چه مدال کسب کنند چه موفق به مدال آوری نشوند، تاکید کرد: ورزشکاری که در میادین قهرمانی موفق به کسب مدال طلا نشود برای ما تفاوتی با قهرمان و مدال آور ندارد.
حضور 99 ورزشکار تهرانی در مسابقات آسیایی جاکارتا قطعی شد
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا اندونزی تاکنون حضور 99 ورزشکار زن و مرد تهرانی قطعی شده است.
رضا گل محمدی در این جلسه افزود: در هجدهمین مسابقات آسیایی 67 ورزشکار، 33 نفر در پاراآسیایی و 40 سرپرست و مربی از تهران در این رویداد بین المللی حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: از این تعداد 27 نفر نیز بانوان را تشکیل می دهند که امیدواریم بتوانیم در رقابت های پیش رو مدال های ارزشمندی را برای کشورمان به ارمغان آوریم.
گل محمدی با اشاره به اینکه برای ایجاد انگیزه و تشویق ورزشکاران در این رویداد آسیایی تاکنون 300 میلیون تومان برای هزینه ایاب و ذهاب پرداخت شده، گفت: این مبلغ به مدت 4 ماه از ابتدای اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه (قبل از مسابقات آسیایی) پرداخت شده که امیدواریم بتوانیم گوشه ای از مشکلات و هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران برطرف کنیم.
وی همچنین در مورد جوایز و مبالغ درنظر گرفته شده برای ورزشکاران مدال آور در این رویداد آسیایی اظهار داشت: برای نشان طلا، نقره و برنز آسیایی به ترتیب 50، 30 و 20 میلیون تومان و همچنین برای مدال آوری ورزشکاران پارا آسیایی نیز 30، 20 و 15 میلیون تومان پیشنهاد شده است.
گفتنی است جلسه ستاد پشتیبانی از بازی های آسیایی2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران و با حضور فریبا محمدی معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان، فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، معاونان اداره کل، ترکی و تواهن معاونین استاندار، فرمانداران، محمد صادق حسنی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران، دنیامالی عضو ستاد و جمعی از روسای ادارات ورزش و جوانان و روسای هیئت های ورزشی در محل استانداری برگزار شد.

نظر شما